Niewykazanie takich nakładów na promocję swego złotego zajączka wielkanocnego przez firmę Chocoladefabriken Lindt & Sprúngli AG było jednym z powodów ostatecznego przegrania przez nią sprawy o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji przeciwko spółce z o.o. Terravita z Poznania.
[b]Sąd Najwyższy wyrokiem z 6 maja 2009 r. (II CSK 665/08)[/b] zaakceptował niekorzystny dla Lindta wyrok sądu II instancji. Sprawa ta trafiła na wokandę SN po raz drugi.
[srodtytul]Produkty z tej samej formy[/srodtytul]
Przyczyną tego sporu są dwa produkty: trójwymiarowe figurki czekoladowych siedzących zajączków. Różnią się przede wszystkim nadrukiem z wyeksponowaną nazwą firmy: Lindt i Terravita.
Jeden, odpowiadający znakowi towarowemu szwajcarskiej firmy, ma złoconą owijkę z nadrukiem firmy producenta, karbowaną czerwoną wstążeczkę na szyi, na której zawieszony jest dzwoneczek.