Reklama

Kiedy zapłata decyduje o zamierzonej kryptoreklamie

Brak zapłaty nie może wykluczać, że kryptoreklama ma charakter zamierzony

Publikacja: 09.06.2011 17:45

Kiedy zapłata decyduje o zamierzonej kryptoreklamie

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Tak orzekł dzisiaj (9 czerwca 2011 r.) Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wyroku w sprawie C-52/10

Eleftheri tileorasi AE „ALTER CHANNEL", Konstantinos Giannikos przeciwko Ypourgos Typou kai Meson Mazikis Enimerosis, Ethniko Symvoulio Radiotileorasis.

Sprawa dotyczyła programu nadanego w 2003 r. w prywatnym kanale telewizyjnym „ALTER CHANNEL”, w którym przedstawiono zabieg dentystyczny o charakterze estetycznym. Prezenterka przeprowadziła rozmowę z dentystką, która wskazała, że zabieg ten stanowi nowość w skali światowej. Przedstawiono wyjaśnienia dotyczące skuteczności oraz kosztów zastosowanej metody.

ESR (Ethniko Symvoulio Radiotileorasis – krajowa rada radiofonii i telewizji) nałożyła karę na posiadającą i użytkującą kanał telewizyjny spółkę Eleftheri tileorasi, uzasadniając, że omawiany program telewizyjny zawierał kryptoreklamę.

W konsekwencji naczelny sąd administracyjny w Grecji, do którego spółka wniosła skargę na decyzję ESR, skierował pytanie do Trybunału Sprawiedliwości dotyczące wykładni dyrektywy o wykonywaniu telewizyjnej działalności nadawczej. Chodziło o ustalenie, czy dyrektywę tę należy interpretować w ten sposób, iż istnienie zapłaty stanowi niezbędny element dla stwierdzenia, że kryptoreklama ma charakter zamierzony.

Reklama
Reklama

Trybunał Sprawiedliwości stwierdził, że brak zapłaty nie może wykluczać istnienia kryptoreklamy.

Swoją decyzję uzasadnił, że o ile prawdą jest, że istnienie zapłaty lub podobnego wynagrodzenia stanowi przesłankę umożliwiającą stwierdzenie działania w zamiarze reklamowym, o tyle z ujętej w dyrektywie definicji oraz z ogólnej systematyki i celu tej dyrektywy wynika, iż zamiaru takiego nie można wykluczyć w razie braku takiej zapłaty.

Ponadto uznanie, że istnienie zapłaty jest niezbędne w celu stwierdzenia takiego charakteru zamierzonego, zagrażałoby ochronie interesów widzów.

Zobacz: komunikat prasowy dotyczący wyroku ETS z 9 czerwca 2011 r. w sprawie wpływu zapłaty na charakter kryptoreklamy

Więcej w serwisie:

Dobra Firma

Reklama
Reklama

Tak orzekł dzisiaj (9 czerwca 2011 r.) Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wyroku w sprawie C-52/10

Eleftheri tileorasi AE „ALTER CHANNEL", Konstantinos Giannikos przeciwko Ypourgos Typou kai Meson Mazikis Enimerosis, Ethniko Symvoulio Radiotileorasis.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Cudzoziemcy
Nielegalni migraci z Afganistanu dostaną od państwa zadośćuczynienie
Prawo karne
Trzej lekarze usłyszeli wyrok w głośnej sprawie śmierci Izabeli z Pszczyny
Sądy i trybunały
Manowska: zawiadomiłam prokuraturę, nie można dopisywać niczego do uchwały
Biznes
Dostępność cyfrowa - nowe przepisy o e-handlu zmienią internetowy biznes
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Ubezpieczenia i odszkodowania
mObywatel z długo oczekiwaną funkcją dla kierowców
Reklama
Reklama