Reklama

Maciej Bernatt o przejęciu Polska Press przez PKN Orlen: Czy prawo konkurencji jest bezprzedmiotowe?

Istotą państwa praworządnego jest respektowanie przez podmioty prywatne, w tym te najpotężniejsze, obowiązującego prawa oraz orzeczeń właściwych organów, nawet jeżeli są one dla nich niekorzystne.

Publikacja: 30.04.2021 17:41

Maciej Bernatt o przejęciu Polska Press przez PKN Orlen: Czy prawo konkurencji jest bezprzedmiotowe?

Foto: Fotorzepa/Piotr Guzik

Postawione w tytule pytanie, o to czy prawo ochrony konkurencji jest bezprzedmiotowe można uznać za prowokacyjne i pozbawione większego sensu. Prawo ochrony konkurencji ma bowiem blisko 130-letnią historię (w Polsce blisko 30-letnią) i funkcjonuje w większości krajów na świecie. Służy korygowaniu zachowań przedsiębiorców, które zagrażają konkurencji jako mechanizmowi, na którym oparte jest funkcjonowanie gospodarki wolnorynkowej. Tym samym przeciwdziała takim zachowaniom, które mogą negatywnie oddziaływać na ceny, jakość, innowacyjność, wybór i dostępność produktów i usług oferowanych na rynku (w tym ostatecznym konsumentom), a także ograniczać możliwości wejścia na rynek. W ten sposób ochrona konkurencji służy także demokracji, przyczyniając się do tego, że rynek funkcjonuje dla dobra społeczeństwa.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama