Reklama

Jak się bronić po handlowym amoku - komentuje Jerzy Kowalski

Święta, święta i po świętach – tak wkrótce z pewnością zawoła większość z nas. Przy okazji pojawią się kłopoty przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy w przedświątecznej gorączce podwoili, czy potroili swoją sprzedaż towarów i usług.

Publikacja: 26.12.2016 08:36

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Gwałtowne zwiększenie obrotów handlowych zawsze powoduje wzrost zagrożenia żądaniami konsumentów zwrotu pieniędzy za nietrafione prezenty, zepsute artykuły spożywcze, wadliwe produkty. Jak do takich roszczeń powinny się przygotować firmy? Które pretensje klientów uznawać za uzasadnione w stu procentach, które za częściowo usprawiedliwone, a które za pozbawione podstaw prawnych i faktycznych, czy nawet za absurdalne. Właśnie nasz autor Michał Kołtuniak próbuje pomóc przedsiębiorcom. Wyjaśnia w artykule na kolumnie >D8 „Kiedy przedsiębiorca odda pieniądze za świąteczny zakup" stosowne procedury w przypadkach: internetowych umów sprzedaży, transakcji dokonanych w butikach, galeriach handlowych czy najbardziej tradycyjnych lokalnych sklepikach. Z pewnością jest lepiej, gdy do takich sporów nie trzeba angażować prawnika, bo rodzi to tylko dodatkowe koszty i naraża na długotrwałość sporu. Trzeba wiedzieć, jakie prawa i obowiązki mają obie strony umów handlowych. Wszystko po to, by nie stracić reputacji dobrej firmy i zarobionych pieniędzy w grudniowym amoku sprzedażowo-promocyjnym.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Krzysztof A. Kowalczyk: Składka jak demokracja socjalistyczna
Opinie Prawne
Piotr Mgłosiek: Minister sprawiedliwości powiększa bezprawie w sądach
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Reklama
Reklama