Reklama

Jak się bronić po handlowym amoku - komentuje Jerzy Kowalski

Święta, święta i po świętach – tak wkrótce z pewnością zawoła większość z nas. Przy okazji pojawią się kłopoty przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy w przedświątecznej gorączce podwoili, czy potroili swoją sprzedaż towarów i usług.

Publikacja: 26.12.2016 08:36

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Gwałtowne zwiększenie obrotów handlowych zawsze powoduje wzrost zagrożenia żądaniami konsumentów zwrotu pieniędzy za nietrafione prezenty, zepsute artykuły spożywcze, wadliwe produkty. Jak do takich roszczeń powinny się przygotować firmy? Które pretensje klientów uznawać za uzasadnione w stu procentach, które za częściowo usprawiedliwone, a które za pozbawione podstaw prawnych i faktycznych, czy nawet za absurdalne. Właśnie nasz autor Michał Kołtuniak próbuje pomóc przedsiębiorcom. Wyjaśnia w artykule na kolumnie >D8 „Kiedy przedsiębiorca odda pieniądze za świąteczny zakup" stosowne procedury w przypadkach: internetowych umów sprzedaży, transakcji dokonanych w butikach, galeriach handlowych czy najbardziej tradycyjnych lokalnych sklepikach. Z pewnością jest lepiej, gdy do takich sporów nie trzeba angażować prawnika, bo rodzi to tylko dodatkowe koszty i naraża na długotrwałość sporu. Trzeba wiedzieć, jakie prawa i obowiązki mają obie strony umów handlowych. Wszystko po to, by nie stracić reputacji dobrej firmy i zarobionych pieniędzy w grudniowym amoku sprzedażowo-promocyjnym.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama