Jak się bronić po handlowym amoku - komentuje Jerzy Kowalski

Święta, święta i po świętach – tak wkrótce z pewnością zawoła większość z nas. Przy okazji pojawią się kłopoty przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy w przedświątecznej gorączce podwoili, czy potroili swoją sprzedaż towarów i usług.

Publikacja: 26.12.2016 08:36

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała

Gwałtowne zwiększenie obrotów handlowych zawsze powoduje wzrost zagrożenia żądaniami konsumentów zwrotu pieniędzy za nietrafione prezenty, zepsute artykuły spożywcze, wadliwe produkty. Jak do takich roszczeń powinny się przygotować firmy? Które pretensje klientów uznawać za uzasadnione w stu procentach, które za częściowo usprawiedliwone, a które za pozbawione podstaw prawnych i faktycznych, czy nawet za absurdalne. Właśnie nasz autor Michał Kołtuniak próbuje pomóc przedsiębiorcom. Wyjaśnia w artykule na kolumnie >D8 „Kiedy przedsiębiorca odda pieniądze za świąteczny zakup" stosowne procedury w przypadkach: internetowych umów sprzedaży, transakcji dokonanych w butikach, galeriach handlowych czy najbardziej tradycyjnych lokalnych sklepikach. Z pewnością jest lepiej, gdy do takich sporów nie trzeba angażować prawnika, bo rodzi to tylko dodatkowe koszty i naraża na długotrwałość sporu. Trzeba wiedzieć, jakie prawa i obowiązki mają obie strony umów handlowych. Wszystko po to, by nie stracić reputacji dobrej firmy i zarobionych pieniędzy w grudniowym amoku sprzedażowo-promocyjnym.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Prawne
Marcin J. Menkes: Ryzyka prawne transakcji ze spółkami strategicznymi
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Prawne
Iwona Gębusia: Polsat i TVN – dostawcy usług medialnych czy strategicznych?
Opinie Prawne
Mirosław Wróblewski: Ochrona prywatności i danych osobowych jako prawo człowieka
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Święczkowski nie zmieni TK, ale będzie bardziej subtelny niż Przyłębska
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Biznes umie liczyć, niech liczy na siebie