Reklama
Rozwiń
Reklama

Warzecha: Zgoda na armagedon

Mówienie, że zielona rewolucja jest szansą, to zaklinanie rzeczywistości.

Aktualizacja: 15.12.2020 22:00 Publikacja: 15.12.2020 19:05

Warzecha: Zgoda na armagedon

Foto: AFP

W cieniu sporu o powiązanie praworządności z pieniędzmi UE zniknęła decyzja być może ważniejsza: o zgodzie na kolejne już podwyższenie celu redukcji emisji CO2 w ramach polityki klimatycznej. I to znaczącego: do przynajmniej 55 proc. do 2030 r. „Powinno to być co najmniej 60 proc. W walce o klimat trzeba być twardym" – oznajmił Marek Józefiak z Greenpeace Polska.

Taka opinia nie powinna dziwić. Greenpeace i podobne struktury od dawna opowiadają się za jak najdalej idącymi działaniami, całkowicie przy tym lekceważąc koszt, który poniosą ludzie. Będzie on na tle innych krajów wyjątkowo duży. Znacznie zamożniejsi Niemcy już teraz buntują się przeciwko rosnącym rachunkom za prąd, w których zaszyto cenę niemieckiej przemiany energetycznej. W Polsce, jak się wydaje, świadomość tego, co nadchodzi, jest niemal zerowa.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Juliusz Braun: A może czas na reset w sprawie edukacji zdrowotnej?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Kaczyński jest dziś w gorszej sytuacji niż Tusk
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Reklama
Reklama