Juliusz Braun: Kasa, misja, telewizja

Po co rządowi „pełnomocnik ds. misji" – zastanawia się były przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Publikacja: 09.12.2021 18:13

Juliusz Braun: Kasa, misja, telewizja

Foto: AdobeStock

Poseł Szymon Giżyński (dotąd wiceminister rolnictwa) został właśnie wiceministrem kultury i pełnomocnikiem rządu ds. działalności edukacyjnej oraz analizowania sposobu realizacji misji publicznej w środkach masowego przekazu. To zupełnie nowy urząd, którego zadania ministerstwo opisuje w oficjalnym komunikacie tylko jednym, ale bardzo zawiłym i bardzo długim (93 wyrazy!), wielokrotnie złożonym zdaniem.

Najciekawsza jest ostatnia część komunikatu, informująca, że zadaniem pełnomocnika jest m.in. „analizowanie sposobu realizacji misji publicznej w publicznych środkach masowego przekazu". Aby taką analizę rzeczywiście prowadzić, potrzeba sporego zespołu pracowników i budżetu pozwalającego zlecać analizy ekspertom z różnych ośrodków badawczych. Rozbudowa administracji państwowej nie jest dla PiS większym problemem. Dlaczego jednak właśnie rząd ma się tym zajmować, skoro z ustawy o radiofonii i telewizji wynika jasno, że minister kultury (pełniący obecnie rolę walnego zgromadzenia spółek medialnych) nie ma prawa wydawać dyspozycji dotyczących treści programu? Generalnie zresztą organy państwowe mogą podejmować decyzje w sprawach działalności mediów publicznych tylko w szczególnych przypadkach przewidzianych ustawami.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Niemcy – w pogoni za przywództwem w Europie
Opinie polityczno - społeczne
Roman Kuźniar: Vox populi nie jest głosem Bożym
Opinie polityczno - społeczne
Agnieszka Markiewicz: Niebezpieczna wiara w dobrą wolę Iranu
Opinie polityczno - społeczne
Zuzanna Dąbrowska: Zetki nie wierzą we współpracę Nawrockiego i rządu Tuska
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie polityczno - społeczne
Prof. Stanisław Jędrzejewski: Algorytmy, autentyczność, emocje. Jak social media zmieniają logikę polityki