Reklama

Sektor wrażliwy na zmiany

Oczywiście, zawsze może być lepiej, jednak w tej chwili trudno wskazać na istotne słabości polskiej branży opakowań i powiązanego z nimi wycinka sektora poligraficznego. Koniunktura, zwłaszcza konsumencka, jest świetna, towary, a wraz z nimi opakowania, idą jak woda.

Publikacja: 23.01.2018 20:12

Sektor wrażliwy na zmiany

Foto: Adobe Stock

W tym jednak czai się pierwsze ryzyko związane z branżą. Stwierdzenie, że dobra koniunktura nie trwa wiecznie, jest tyleż banalne, co prawdziwe. To prawda, że nasz sektor opakowań jest zdywersyfikowany, jeżeli chodzi o odbiorców i znaczącą rolę odgrywa eksport. W razie spadku zapotrzebowania w kraju zawsze można ratować się wysyłką za granicę. Tylko że cykle koniunkturalne w Polsce coraz bardziej ściśle są powiązane z kondycją gospodarki naszych zagranicznych partnerów. Innymi słowy, warto, by branża zadawała sobie pytanie o swoje własne atuty. Atuty nie na dzisiaj, ale przewagi, które pozwolą jej skutecznie walczyć o klientów i krajowych i zagranicznych w gorszych czasach.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Druga Japonia i inne zasadzki statystyki
Opinie Ekonomiczne
Nie wysokość, ale jakość. Dlaczego polskie podatki szkodzą gospodarce?
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Dwa lata rządu Tuska. Czas na strategię, euro z Brukseli to za mało
Opinie Ekonomiczne
Gorynia, Hardt, Kośny, Kwarciński, Urbaniec: Ekonomia zamiast polaryzacji
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy Polska wyjdzie z Unii?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama