Sektor wrażliwy na zmiany

Oczywiście, zawsze może być lepiej, jednak w tej chwili trudno wskazać na istotne słabości polskiej branży opakowań i powiązanego z nimi wycinka sektora poligraficznego. Koniunktura, zwłaszcza konsumencka, jest świetna, towary, a wraz z nimi opakowania, idą jak woda.

Publikacja: 23.01.2018 20:12

Sektor wrażliwy na zmiany

Foto: Adobe Stock

W tym jednak czai się pierwsze ryzyko związane z branżą. Stwierdzenie, że dobra koniunktura nie trwa wiecznie, jest tyleż banalne, co prawdziwe. To prawda, że nasz sektor opakowań jest zdywersyfikowany, jeżeli chodzi o odbiorców i znaczącą rolę odgrywa eksport. W razie spadku zapotrzebowania w kraju zawsze można ratować się wysyłką za granicę. Tylko że cykle koniunkturalne w Polsce coraz bardziej ściśle są powiązane z kondycją gospodarki naszych zagranicznych partnerów. Innymi słowy, warto, by branża zadawała sobie pytanie o swoje własne atuty. Atuty nie na dzisiaj, ale przewagi, które pozwolą jej skutecznie walczyć o klientów i krajowych i zagranicznych w gorszych czasach.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody