Na tak kompleksowe zmiany telewizja czekała już od ponad 20 lat. Celem jest odbudowa wzmocnienie tak istotnych obszarów jak programowanie i wewnętrzna kreacja oraz produkcja. Dzięki temu Telewizja Polska będzie mogła konkurować z nadawcami komercyjnymi przy równoczesnym dostarczaniu treści misyjnych dla widzów.
Mimo, że nowa struktura organizacyjna dopiero wejdzie w życie, już możemy pokazać w jakim kierunku zmierza. Pierwsze efekty zmian widoczne są na antenie - najlepszym przykładem jest Agencja Teatru Telewizji Polskiej powołana w 2017 roku. Produkcje ATTP przyciągają coraz większą liczbę widzów, którzy w czasach tabloidyzacji mediów doceniają kulturę wysoką prezentowaną na głównej antenie TVP. Nie bez znaczenia jest powołanie Biura Programowego, które pomoże scentralizować zarządzanie antenami, a co za tym idzie uporządkować pasma tak, aby się uzupełniały, a nie ze sobą konkurowały i były zdefiniowane pod kątem odbiorcy. Nowy kształt organizacyjny pozwoli także w pełni wykorzystać potencjał pracowników TVP – ludzi z ogromnym doświadczeniem i kompetencjami. Jesteśmy przekonani, że reforma Telewizji Polskiej wydobędzie atuty, którymi z powodzeniem będzie konkurowała na rynku krajowym dysponując mocną ofertą programową.
- Marek Kwasowiec, Dyrektor Biura Strategii i Projektów TVP SA