Reklama

Mamy w końcu spójną wizję rozwoju rynku kapitałowego

Propozycjami o największym "ciężarze gatunkowym" są zapisy dotyczące Sądu Rynku Kapitałowego oraz Obligacji Rozwojowych. - mówi Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w rozmowie z Andrzejem Stecem.

Publikacja: 01.10.2019 21:00

Mamy w końcu spójną wizję rozwoju rynku kapitałowego

Foto: materiały prasowe

Andrzej Stec: Rząd przyjął właśnie długo oczekiwaną strategię rozwoju rynku kapitałowego. Czy prezes giełdy i sama GPW mają w tym swój udział?

Marek Dietl: Giełda jako główna instytucja rynku kapitałowego z pewnością odegrała pozytywną rolę w trakcie rozmów o strategii. Opracowanie SRRK jest jednak sukcesem wszystkich, którzy w toku dziesiątków warsztatów i spotkań dzielili się swoją wiedzą i pomysłami. Cieszę się, że SRRK jest w wielu punktach spójna z naszą strategią #GPW2022. Przykładowo, poddaliśmy procesowi inkubacji już cztery rozwiązania technologiczne, przynajmniej dla trzech z nich widzimy zastosowania w większej skali. Ściągamy też polskie i zagraniczne talenty z sektora fintech do naszego zespołu budującego system transakcyjny czy spółkę technologiczną GPW Tech. Wszystkie te działania są korzystne dla nas i rynku z punktu widzenia SRRK.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama