[b]"Rz:"[/b] Na ile istotnym rynkiem, z punktu widzenia PepsiCo, jest Polska? Czy segmenty rynku, na których działa PepsiCo są już nasycone, czy będą w dalszym ciągu się rozwijać?
[b]Zein Abdalla:[/b] Polska, dzięki wzrostowi PKB, pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla PepsiCo. Rozwija się zarówno rynek przekąsek jak i napojów, w szczególności szybko rośnie segment napojów niegazowanych.
[b]Czy PepsiCo planuje inwestycje w swoich polskich zakładach?[/b]
Nie moglibyśmy się rozwijać na polskim rynku bez inwestycji w modernizację i rozbudowę naszych fabryk. W 2008 r. otworzyliśmy dwie nowe, aseptyczne linie produkcyjne – jedna z nich produkuje herbatę Lipton Ice Tea bez dodatku konserwantów, druga linia wytwarza natomiast soki Toma w litrowych kartonach , także bez dodatku konserwantów. W 2010 r. dokończymy modernizację linii produkcyjnych w fabrykach Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckich. Wartość tych inwestycji to ok. 70 mln dol. Nowe linie pozwolą nam nie tylko oszczędzić pieniądze i zmniejszyć wpływ na środowisko, ale także umożliwią produkcję lepszych produktów wyższej jakości.
[b]Na ile kryzys gospodarczy w Europie przełożył się na ubiegłoroczne wyniki PepsiCo?[/b]