Reklama
Rozwiń

Tanio wcale nie znaczy gorzej

Gdyby zrobić badanie, które stwierdzenie najtrafniej oddaje najnowsze trendy rynkowe, w ścisłej czołówce znajdzie się z pewnością zwrot „dobra relacja jakości do ceny".

Publikacja: 19.03.2015 21:00

Beata Drewnowska

Beata Drewnowska

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Używają go producenci, cytują analitycy, tłumacząc zachowania konsumentów. Mówiąc najprościej: Polacy poszli po rozum do głowy. Nie zamierzają przepłacać, gdy nie jest to potrzebne. Przy okazji chcą kupować produkty smaczne, bezpieczne i trwałe. Zmiany wymusił ostatni kryzys gospodarczy, który nauczył nas zaciskania pasa. Jesteśmy też bardziej świadomymi konsumentami niż jeszcze kilkanaście lat temu, gdy globalne marki – za którymi tęskniliśmy w czasach komuny – były dla nas synonimem luksusu. Polowanie na okazje i promocje to dziś zjawisko powszechne. Napędzane dodatkowo tym, że naszym pensjom wciąż daleko do wynagrodzeń w krajach bogatego Zachodu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB
Opinie Ekonomiczne
Michał Hetmański, Kamil Laskowski: Hutnictwo to wyjątek od piastowskiej doktryny Tuska
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Obniżka podatków to miraż. Należałoby je podnieść – na obronę
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wiadomość o śmierci Zachodu nieco przesadzona
Opinie Ekonomiczne
Marian Gorynia: Dlaczego organizujemy Kongres Ekonomistów Polskich?