Flagowy globalny projekt

„Seeds for the Future" powstał w celu dotarcia do młodych, utalentowanych studentów z całego świata - mówi Holy Ranaivozanany, dyrektor ds. CSR w Huawei Technologies.

Publikacja: 10.09.2015 21:00

Flagowy globalny projekt

Foto: Bloomberg

Jaki jest główny cel programu "Seeds for the Future"?

Program „Seeds for the Future" powstał w celu dotarcia do młodych, utalentowanych studentów z całego świata. Dla nas bardzo istotny jest fakt, że nasi eksperci mogą się z nimi podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem. Dzięki temu edukujemy środowisko młodych ludzi, którzy w przyszłości będą nadawać kształt i kierunek rozwoju branży ICT, być może również we współpracy z Huawei.

Dlaczego rozwój młodych ludzi jest dla Was tak bardzo ważny?

Chcemy współpracować z młodymi ludźmi, ponieważ są kreatywni i mają mnóstwo innowacyjnych pomysłów. Wierzymy, że w przyszłości to oni będą liderami branży technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. Dlatego oferujemy im szansę na rozwój osobisty i wsparcie merytoryczne ze strony naszych ekspertów.

Czy studenci po zakończeniu programu mają szansę na zatrudnienie w Huawei?

Oczywiście, że tak.  Tworzyliśmy program „Seeds for the Future" z myślą o „wyłowieniu" talentów. Talentów, które w przyszłości mogłyby dołączyć do Huawei. Jednym z założeń programu jest zwiększenie konkurencyjności młodych ludzi na rynku pracy. Wierzymy, że uczestnictwo w projekcie pomoże im w realizacji planów zawodowych.

Jakie są relacje ze studentami po zakończeniu „Seeds for the Future"?

Staramy się podtrzymywać kontakt ze wszystkimi uczestnikami programu. W tym celu stworzyliśmy oficjalny profil na LinkedIn. Umożliwia on dyskusję, wymianę poglądów i doświadczeń studentów z całego świata. Tutaj też dzielimy się z nimi informacjami z sektora technologii, jak np. wypowiedziami ekspertów, czy najnowszymi trendami. Ponadto, na szczeblu lokalnym, po zakończeniu programu studenci są często angażowani w inne projekty i wydarzenia: niektórzy zostają ambasadorami marki, inni pracują razem z nami w Huawei.

Jak wygląda realizacja programu w innych krajach?

Cele i założenia programu „Seeds for the Future" są takie same we wszystkich krajach. Staramy się wdrażać standardową wersję, jednak jeśli istnieje potrzeba drobnych zmian, to dostosowujemy program do potrzeb danego kraju. Trzon jest jednak wszędzie taki sam – kładziemy nacisk na przybliżenie studentom trendów zachodzących w branży ICT. Oprócz tego chcemy zaznajomić ich z chińską kulturą, językiem i tradycjami. Program realizowany dla polskich uczestników obejmuje dwutygodniowy wyjazd kulturalno-edukacyjny do Chin. Kluczowym elementem naszej pracy jest zacieśnienie współpracy z uczelniami. Po zakończeniu każdej edycji programu otrzymujemy informację zwrotną od partnerów i laureatów „Seeds for the Future". Obiektywna ocena pozwala nam stale się rozwijać i lepiej sprostać wyzwaniom kolejnych edycji.

Czy planujecie w następnych latach rozszerzyć zasięg programu o inne kraje?

Oczywiście. Pilotażowa edycja „Seeds for the Future" odbyła się w 2008 r. Obecnie program obejmuje ponad 50 krajów na całym świecie. Od dwóch lat biorą w nim udział także Polacy. Liczby mogą robić wrażenie, ale nie zamierzamy spocząć na laurach. W kolejnych latach będziemy sukcesywnie zwiększać zasięg działania o kolejne kraje i uniwersytety. W tym momencie w program zaangażowanych jest 10 tys. studentów z ponad 100 uczelni wyższych - to dopiero początek.

Jakie globalne programy CSR prowadzi Huawei poza Seeds for the Future?

Edukacja jest kluczową częścią strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Huawei. „Seeds for the Future" to nasz flagowy globalny projekt, ale nasza działalność sięga dużo, dużo dalej. Realizujemy mnóstwo programów edukacyjnych na szczeblu regionalnym (europejskim) i lokalnym (krajowym) Jedną z inicjatyw jest europejski konkurs InnoApps skierowany do młodych, ambitnych ludzi, zainteresowanych nowymi technologiami. Ich zadaniem jest stworzenie innowacyjnej aplikacji, która ma zastosowanie w społeczeństwie. Taki konkurs uczy kreatywnego myślenia i rozwija umiejętności przedsiębiorcze. Jeśli chodzi o projekty lokalne - w Hiszpanii prowadzimy program Leading LTE Europe we współpracy z uczelniami wyższymi. W ramach tego projektu zapewniamy szkolenia studentom w zakresie technologii LTE.

Innym jeszcze projektem jest E-Hope realizowany w Indiach. Stworzyliśmy go, mając na uwadze wysoki poziom wykluczenia cyfrowego, szczególnie wśród dzieci uczęszczających do mniej uprzywilejowanych szkół. Chcemy w ten sposób promować równy dostęp do informacji. Robimy to poprzez odpowiednie wyposażenie szkół i transfer wiedzy.

Co wnosi Seeds for the Future w rozwój młodego człowieka?

Program jest cennym doświadczeniem dla każdego studenta. Sektor ICT rozwija się niezwykle dynamicznie, zaś Chiny mają w niego coraz większy wkład. Studenci zdają sobie sprawę z dużej konkurencji na tym rynku, dlatego zarówno wiedza techniczna, jaką zdobywają podczas warsztatów, jak i wiedza o Chinach ma dla nich ogromną wartość.

Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku