Reklama

Nobel z ekonomii za teorię wzrostu gospodarki?

Naukowcy z amerykańskich University of Chicago i Harvardu oraz europejskich University College of London i University of Bocconi są na giełdzie kandydatów do tegorocznej Nagrody Nobla z ekonomii, która zostanie przyznana w poniedziałek.

Publikacja: 08.10.2015 22:00

James Robinson z University of Chicago

James Robinson z University of Chicago

Foto: Bloomberg

W środowisku akademickim uważa się, że tegoroczny Nobel z ekonomii zostanie przyznany naukowcom, którzy najwięcej uwagi poświęcili teorii wzrostu, zwłaszcza modelom, które pozwoliły wytłumaczyć fenomen rozwoju krajów wysoko uprzemysłowionych w drugiej połowie XX wieku. Na tę dziedzinę właśnie od dwóch lat kładzie nacisk Komitet Noblowski, organizując konferencje i seminaria poświęcone temu zagadnieniu.

Typowani są więc trzej harvardczycy: Alberto Alesina i Andriej Shleifer oraz Roberto Barro, właśnie za teorię wzrostu. Najczęściej wymienianym europejskim ekonomistą jest Guido Tabellini, profesor z mediolańskiego University of Bocconi, były rektor jednej z najważniejszych uczelni ekonomicznych na naszy m kontynencie, za swoje prace nad kryzysami gospodarczymi.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Błędowski: Migracja w USA – mity i fakty
Opinie Ekonomiczne
Prof. Karpa: Starcie USA–Chiny: ideologia czy technologia? No i co z tą Europą?
Opinie Ekonomiczne
Minister środowiska Tajwanu: Nasz udział w transformacji klimatycznej
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama