Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy Polska może nie przystąpić do strefy euro?

Choć Polska formalnie zobowiązała się do przyjęcia euro w traktacie akcesyjnym, obecnie znajduje się daleko od realizacji tego celu. Na przeszkodzie stoją niespełnione kryteria z Maastricht, brak społecznego poparcia, słaba wola polityczna.

Publikacja: 13.04.2025 07:41

Czy Polska może nie przystąpić do strefy euro?

Foto: Damian Lemański/Bloomberg

Czy Polska może nie przystąpić do strefy euro? - to fundamentalne pytanie jest kluczowe w debacie nad przyszłością Polski w strukturach Unii Europejskiej, szczególnie w kontekście nasilającej się globalnej rywalizacji oraz narastających napięć geopolitycznych. W odpowiedzi na potrzebę pogłębionej refleksji nad tym zagadnieniem 4 grudnia 2024 roku w Poznaniu odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. „Czy Polska może nie przystąpić do strefy euro?”, zorganizowana przez Wielkopolską Agencje Rozwoju Przedsiębiorczości sp. z o.o., Polskie Towarzystwo Ekonomiczne oraz Centrum Badań nad Konstytucjonalizmem i Demokracją Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama