Reklama

Wykorzystać swoje pięć minut

Psycholodzy i trenerzy motywacyjni często powtarzają, że szczęściarz różni się od pechowca tym, że potrafi zauważyć i wykorzystać przytrafiające mu się w życiu okazje.

Aktualizacja: 29.10.2015 22:12 Publikacja: 29.10.2015 21:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Ta sama zasada dotyczy firm, państw i miast, co dopiero od niedawna przedziera się do świadomości polityków i działaczy samorządowych.

JJako kraj nie mamy tu, niestety, najlepszych doświadczeń. Sięgając do najnowszej historii – możemy pluć sobie w brodę, że nie potrafiliśmy zrobić marketingowego użytku z fenomenu, jakimi były „Solidarność" i obalanie komunizmu. W rezultacie symbolem tego obalania stał się mur berliński, a nasza kolebka „Solidarności" – Stocznia Gdańska, która mogłaby się stać ważnym punktem na turystycznej mapie Europy – symbolizuje dzisiaj głównie problemy polskiego przemysłu stoczniowego. A Stocznia Gdańska, podobnie jak Wałbrzych i sporo polskich miast, ma coś, co w ostatnich latach stało się Świętym Graalem marketingu – ciekawą, emocjonującą historię. Takie historie– rzeczywiste, albo i wymyślone przez specjalistów, są podstawą marketingu narracyjnego, który pomaga wyróżnić się wśród innych, niekiedy bardziej skutecznie niż kampanie promujące ich wyjątkowe właściwości. Marketingowcy do dziś zastanawiają się, jaką część wartości i siły marki Apple stworzyła umiejętnie budowana narracja –wykorzystująca stary motyw rycerza na białym koniu. Rycerz wyrzucony wcześniej przez złego króla wrócił, by ratować upadający kraj (w tym przypadku brand). Uratował, a na koniec poległ – w walce z chorobą, której boi się większość z nas.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama