Wykorzystać swoje pięć minut

Psycholodzy i trenerzy motywacyjni często powtarzają, że szczęściarz różni się od pechowca tym, że potrafi zauważyć i wykorzystać przytrafiające mu się w życiu okazje.

Aktualizacja: 29.10.2015 22:12 Publikacja: 29.10.2015 21:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Ta sama zasada dotyczy firm, państw i miast, co dopiero od niedawna przedziera się do świadomości polityków i działaczy samorządowych.

JJako kraj nie mamy tu, niestety, najlepszych doświadczeń. Sięgając do najnowszej historii – możemy pluć sobie w brodę, że nie potrafiliśmy zrobić marketingowego użytku z fenomenu, jakimi były „Solidarność" i obalanie komunizmu. W rezultacie symbolem tego obalania stał się mur berliński, a nasza kolebka „Solidarności" – Stocznia Gdańska, która mogłaby się stać ważnym punktem na turystycznej mapie Europy – symbolizuje dzisiaj głównie problemy polskiego przemysłu stoczniowego. A Stocznia Gdańska, podobnie jak Wałbrzych i sporo polskich miast, ma coś, co w ostatnich latach stało się Świętym Graalem marketingu – ciekawą, emocjonującą historię. Takie historie– rzeczywiste, albo i wymyślone przez specjalistów, są podstawą marketingu narracyjnego, który pomaga wyróżnić się wśród innych, niekiedy bardziej skutecznie niż kampanie promujące ich wyjątkowe właściwości. Marketingowcy do dziś zastanawiają się, jaką część wartości i siły marki Apple stworzyła umiejętnie budowana narracja –wykorzystująca stary motyw rycerza na białym koniu. Rycerz wyrzucony wcześniej przez złego króla wrócił, by ratować upadający kraj (w tym przypadku brand). Uratował, a na koniec poległ – w walce z chorobą, której boi się większość z nas.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację