Bicz na duże sieci pobije małych

Czasy, gdy Polacy wstydzili się robić zakupy w Biedronce czy Lidlu, odeszły do przeszłości.

Aktualizacja: 12.11.2015 21:40 Publikacja: 12.11.2015 21:00

Beata Drewnowska

Beata Drewnowska

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Na parkingach przy ich sklepach, przynajmniej w Warszawie, stoją drogie auta zamożnych klientów, którzy kupują tam nie tylko wino, sery czy owoce morza, ale także zwykłe masło, bułki i wędliny. Nikogo nie dziwi już sklep Biedronki w budynku z luksusowymi apartamentami.

Nie oznacza to jednak, że dyskonty cieszą się w Polsce dobrą opinią i w niepamięć odeszły skojarzenia się z wyzyskiem pracowników i unikaniem płacenia podatków. Dlaczego propozycja PiS, aby obłożyć sieci handlowe 2-proc. podatkiem obrotowym, nie spotkała się początkowo z powszechną falą krytyki w społeczeństwie? Być może niejeden wyborca przyznał w duchu: „dobrze tak zagranicznym wyzyskiwaczom".

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację