Reklama
Rozwiń
Reklama

Anita Błaszczak: Uczelnie jak transatlantyki nie wygrają z motorówkami

Zbyt wolne nadążanie edukacji, w tym programów szkół wyższych, za szybkimi zmianami w gospodarce i społeczeństwie, to nie tylko polski problem. I jeden z powodów malejącej popularności studiów.

Aktualizacja: 03.12.2024 06:06 Publikacja: 03.12.2024 04:17

Anita Błaszczak: Uczelnie jak transatlantyki nie wygrają z motorówkami

Foto: Adobe Stock

W czasach, gdy już nawet specjalistom śledzącym rynkowe zmiany bywa trudno nadążyć za nowymi trendami w swojej dziedzinie, oczekiwania, że będą to robić uczelnie, można uznać za wygórowane. Wprowadzanie zmian w programach studiów to trochę jak manewrowanie płynącym transatlantykiem, któremu znacznie trudniej jest zmienić kurs niż małym jednostkom.

Dużo sprawniej i szybciej zrobią to jachty czy motorówki, którymi na rynku edukacyjnym są studia podyplomowe i kursy. Nie bez powodu mamy od kilku lat światowy boom na platformy szkoleniowe, a Unia Europejska już w minionej dekadzie postawiła na Zintegrowany System Kwalifikacji, którego podstawą są potwierdzone wiarygodnym certyfikatem umiejętności i kompetencje – często zdobywane poza salą wykładową.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Tajwan puka do drzwi Interpolu
Opinie Ekonomiczne
Prof. Gorynia: Czy ekonomia może być fascynująca?
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama