Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 09.06.2016 22:00 Publikacja: 09.06.2016 22:00
Przenoszenie kompetencyjnych wzorców epoki sprzed rewolucji cyfrowej nie ma dziś sensu, zgodzili się uczestnicy debaty „Jak skutecznie budować kompetencje przyszłości”
Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński
Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange: - Techniczne umiejętności programowania stają się niezbędne na rynku pracy. Według szacunków UE 60 proc. dzieci zaczynających dziś edukację będzie pracowało w zawodach, które jeszcze nie istnieją.
Foto: Fotorzepa
Van Anh Dam, założycielka szkoły programowania Kids i Girls Code Fun: - Nauczyciele muszą przygotować dzieci do życia w rzeczywistości, o której nic nie wiedzą, będąc w tej, która za chwilę przestanie istnieć. To prawie niemożliwe. Musimy znaleźć dla nich nową formułę.
Foto: Fotorzepa
Włodzimierz Marciński, Lider cyfryzacji w Ministerstwie Cyfryzacji: - Jeśli chodzi o zaangażowanie w projekty edukacyjne, jest ogromna różnica między biznesem z zewnątrz, działającym w Polsce, a rodzimym. Polskie organizacje tego nie czują.
Foto: Fotorzepa
dr Hab. Lech Mankiewicz fizyk, dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN. „Adwokat” Khan Academy: - Musimy się przygotować do tzw. disruptive innovation, jeśli chcemy uniknąć wielkiego kryzysu. To potrwa dłużej niż dwa miesiące czy jedną kadencję parlamentu. ,
Foto: Fotorzepa
Karolina Czerwińska, menedżerka i animatorka w Akademii Młodego Hakera: - Wykluczenie cyfrowe jest klasowe. Jeśli nie będziemy próbować wyrównywać szans młodych ludzi z różnych środowisk, szybcy będą jeszcze szybsi, a wolniejsi pozostaną w tyle.
Foto: Fotorzepa
Sławomir Baturo, nauczyciel w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Tucholi: - Pamiętajmy, że internet trzeba jeszcze rozprowadzić po samych szkołach. Nie wystarczy podłączenie placówki do szerokopasmowej sieci i jeden komputer w gabinecie dyrektora.
Foto: Fotorzepa
Pełne motywacji i kreatywne. Uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" pod patronatem Fundacji Orange chcieliby, aby takie właśnie było młode pokolenie, zanim trafi na rynek pracy.
Zgodzili się przy tym, że przenoszenie wzorców kompetencyjnych epoki sprzed rewolucji cyfrowej nie ma dziś sensu. Potrzebna jest rewolucja w edukacji przy zaangażowaniu wszystkich zainteresowanych stron: państwa, biznesu, nauczycieli i organizacji pozarządowych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Coraz większe upały nie tylko dewastują środowisko i trwale zmieniają klimat. Nie tylko nasilają procesy migracy...
Ostatnie działania rządu na rzecz przemysłu stalowego nie są dalekosiężną odpowiedzią na problemy sektora. To żo...
Politycy – od prezydenta elekta Karola Nawrockiego po rządzącą KO – ściemniają, obiecując Polakom większą kwotę...
Podniecony swoimi sukcesami Władimir Władimirowicz Putin postanowił iść w ślady Władimira Iljicza, który przewid...
Chcemy rozmawiać o tym, co się w gospodarce udało, ale też, co poszło nie tak, gdzie system zawiódł, jakie refor...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas