Reklama
Rozwiń
Reklama

Zła pogoda dla banków

Ostatnie problemy spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, pojawiające się zasmucająco często, pokazują, że doszło do zaniedbań. W dodatku koszty z tego tytułu ponoszą – przyznajmy, że pośrednio – Bogu ducha winni klienci banków.

Aktualizacja: 10.07.2016 22:40 Publikacja: 10.07.2016 20:43

Zła pogoda dla banków

Foto: ROL

Narodowy Bank Polski w raporcie z lutego wskazuje, że sytuacja sektora spółdzielczych kas pozostaje trudna i wymaga intensyfikacji procesów naprawczych, choć system nie stwarza bezpośrednio ryzyka systemowego: jego skala to tylko 1 proc. aktywów sektora bankowego. Niby niewiele, ale do tej pory pory SKOK kosztowały Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) już 4 mld zł.

Warto tę kwotę zestawić ze składkami, jakie poszczególne instytucje płacą na BFG. W 2014 r. banki wpłaciły do funduszu 1,2 mld zł, SKOK – zaledwie 16 mln zł, a Kasa Krajowa – 34 mln zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prezes FOR: Panie Prezydencie, niech Pan dotrzyma słowa!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Raczyński: Okno możliwości dla Polski
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama