Polska nie jest marką i trzeba się z tym pogodzić

Nie wystarczy wyłożenie pieniędzy z państwowych spółek, aby wypromować kraj. Nie ma się co oszukiwać, poziom wiedzy o Polsce jest niewielki, a państwowa agencja ma nikłe szanse, by to zmienić.

Publikacja: 13.07.2016 20:40

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Powołana za pieniądze 17 spółek Polska Fundacja Narodowa ma doprowadzić choćby do obalenia stereotypów związanych z Polską, m.in. że nasza energetyka nie rozwija czystych źródeł. Już widzę świat czytający z wypiekami na twarzy, jaki jest polski miks energetyczny.

Opinia publiczna ma swoje prawa, kraje promują się coraz bardziej niekonwencjonalnie, świadomie lub wykorzystują okazje. Obawiam się, że w Polsce najpierw będzie opracowywane nowe logo, nie wiadomo już po raz który, a skończy się sławetną sprężyną czy odwołaniami historycznymi, których nikt nie zrozumie.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej