Polska nie jest marką i trzeba się z tym pogodzić

Nie wystarczy wyłożenie pieniędzy z państwowych spółek, aby wypromować kraj. Nie ma się co oszukiwać, poziom wiedzy o Polsce jest niewielki, a państwowa agencja ma nikłe szanse, by to zmienić.

Publikacja: 13.07.2016 20:40

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Powołana za pieniądze 17 spółek Polska Fundacja Narodowa ma doprowadzić choćby do obalenia stereotypów związanych z Polską, m.in. że nasza energetyka nie rozwija czystych źródeł. Już widzę świat czytający z wypiekami na twarzy, jaki jest polski miks energetyczny.

Opinia publiczna ma swoje prawa, kraje promują się coraz bardziej niekonwencjonalnie, świadomie lub wykorzystują okazje. Obawiam się, że w Polsce najpierw będzie opracowywane nowe logo, nie wiadomo już po raz który, a skończy się sławetną sprężyną czy odwołaniami historycznymi, których nikt nie zrozumie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację