Reklama
Rozwiń

Cena bronią w każdej bitwie

W zasadzie nie ma produktów czy usług, w przypadku których podstawową metodą zdobycia uwagi klienta jest coś innego niż cena. Polacy, niezależnie od poziomu zamożności, miejsca zamieszkania czy zwyczajów zakupowych, główne decyzje o nabyciu produktów czy usług podejmują właśnie na jej podstawie.

Aktualizacja: 13.09.2017 20:44 Publikacja: 13.09.2017 20:39

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Dlatego jesteśmy też, jako społeczeństwo, wdzięcznym rynkiem dla wszelkiego typu eksperymentów. Jeśli tylko oznacza to niższy rachunek, to konsumenci chętnie próbują nowości. Przykład – rynek przewozów osobowych i Uber, dla którego Polska jest jednym z najlepszych rynków w Europie, i do tego rentownym.

Z kolei choćby w przewozach autobusowych firma Lux Express, stawiająca na poziom usług powyżej standardów rynkowych, ale też za nieco wyższe ceny, poniosła porażkę i ogłosiła wycofanie się z Polski.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa