Cena bronią w każdej bitwie

W zasadzie nie ma produktów czy usług, w przypadku których podstawową metodą zdobycia uwagi klienta jest coś innego niż cena. Polacy, niezależnie od poziomu zamożności, miejsca zamieszkania czy zwyczajów zakupowych, główne decyzje o nabyciu produktów czy usług podejmują właśnie na jej podstawie.

Aktualizacja: 13.09.2017 20:44 Publikacja: 13.09.2017 20:39

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Dlatego jesteśmy też, jako społeczeństwo, wdzięcznym rynkiem dla wszelkiego typu eksperymentów. Jeśli tylko oznacza to niższy rachunek, to konsumenci chętnie próbują nowości. Przykład – rynek przewozów osobowych i Uber, dla którego Polska jest jednym z najlepszych rynków w Europie, i do tego rentownym.

Z kolei choćby w przewozach autobusowych firma Lux Express, stawiająca na poziom usług powyżej standardów rynkowych, ale też za nieco wyższe ceny, poniosła porażkę i ogłosiła wycofanie się z Polski.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację