Reklama
Rozwiń

Magdalena Lemańska: Amazon cały czas testuje Polskę

Amerykańska platforma przyjęła na polskim rynku bezpieczną, choć mało efektowną mediowo strategię – bardziej odblokowuje swoje usługi niż faktycznie inauguruje ich działalność, zabezpieczając sobie w ten sposób obecność na dużym europejskim rynku i jednocześnie zbyt wiele nie ryzykując.

Aktualizacja: 19.10.2017 08:44 Publikacja: 18.10.2017 20:45

Magdalena Lemańska: Amazon cały czas testuje Polskę

Foto: Bloomberg

ele

O tym, kiedy w Polsce ruszą wreszcie oficjalnie platformy (sklep i internetowe VoD) Amazona, spekulowaliśmy na łamach „Rzeczpospolitej" od kilku lat. Chociaż Amazon Prime Video ruszyło rok temu, jego polskiego interfejsu nie doczekaliśmy się do dzisiaj. W dodatku stało się to po cichu, bez żadnej kampanii reklamowej ani nawet sygnału wysłanego do branżowych mediów. A sklepu Amazona w lokalnej wersji w ogóle tak naprawdę wciąż w Polsce nie ma. Witryna Amazon.pl wciąż automatycznie przenosi klienta do sklepu w Niemczech. To w dobie ogromnych akcji promocyjnych konkurencyjnych tego typu projektów dość nietypowa strategia.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa