Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 25.10.2017 22:24 Publikacja: 25.10.2017 21:51
Foto: 123RF
Należący do IBM kognitywny (czyli samodzielnie „uczący się" w oparciu o dane, którymi jest zasilany) system Watson już dzisiaj pomaga lekarzom w wielu krajach diagnozować choroby w oparciu o ogromne ilości danych z kart pacjentów. Samochody autonomiczne z technicznego punktu widzenia mogłyby jeździć po ulicach, gdyby nie to, że nie jesteśmy na to infrastrukturalnie i prawnie gotowi. O ile w przypadku lekarskiej współpracy z Watsonem za ostateczną decyzję w sprawie pacjenta zawsze odpowiedzialny jest lekarz, o tyle w przypadku samochodu, w którym nie siedzi kierowca, sprawa nie jest już tak prosta. A co, jeśli zarządza nim algorytm na chłodno kalkulujący, czy w przypadku patowej sytuacji na drodze mniejszym złem będzie uderzenie w większy samochód z jednym kierowcą niż w mniejszy, którym podróżuje cała rodzina? Z taką decyzją nie każdy musi się przecież potem chcieć pogodzić. Nie można też wykluczyć sytuacji, w której najbogatsi za ogromne kwoty będą za kilka lat w stanie zamówić na czarnym rynku samochód z algorytmem, który w takich sytuacjach zawsze „wygrywa". Co z lodówką, która w przyszłości samodzielnie będzie zamawiać zakupy i pomyli się na niekorzyść alergika, albo z bezzałogowym samolotem pasażerskim w przypadku katastrofy?
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Kryzys pomocowy to czas, kiedy Polska ma okazję pokazać swoją wiarygodność, nie opuszczając partnerów nawet wted...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas