Reklama

Anita Błaszczak: Gwiazdka zaświeci w tym roku i dla handlowców

Jeszcze niedawno zwracaliśmy uwagę, że w tym roku świąteczna ofensywa w handlu wystartowała później niż zwykle. Teraz widać, że jeśli nawet później, to i tak firmy zamierzają w pełni wykorzystać świąteczne żniwa.

Aktualizacja: 21.11.2017 21:23 Publikacja: 21.11.2017 21:00

Anita Błaszczak: Gwiazdka zaświeci w tym roku i dla handlowców

Foto: Bloomberg

Motyw gwiazdki (czyli komercyjnej, konsumpcyjnej wersji Bożego Narodzenia) przebija już niemal w każdej reklamie, która zachęca do zakupów kolejną cenową promocją. Na pierwszy ogień idą prezenty, co potwierdza rosnącą zasobność Polaków. Tylko starsze pokolenia pamiętają jeszcze radość, gdy udało się kupić na świąteczny stół obowiązkowy zestaw wędlin (szynka, baleron i schab) albo luksus w postaci cytrusów, mieszanki wedlowskiej czy ptasiego mleczka.

Dzisiaj objedzeni na co dzień słodyczami, podczas świąt szukamy innych świątecznych przyjemności. Na czele z prezentami, do których przyzwyczaja nas od dziecka tradycja św. Mikołaja. Potem, w dorosłym życiu, gwiazdkową tradycję prezentów wzmacnia zalew świątecznych promocji. Nie ma więc wątpliwości, że spełnimy oczekiwania handlowców, którzy w tym sezonie liczą na dwucyfrowe wzrosty obrotów. Takie nadzieje mają nie tylko sklepy i firmy kojarzone z upominkami, czyli biżuterią, zabawkami czy multimediami. Coraz częściej koncepcję prezentów firmy próbują rozciągnąć także na inne branże, w tym meble, AGD czy RTV – na czele z telewizorami. Podsuwają pomysł, by kupując upominki dla bliskich, pomyśleć i o sobie, np. wymienić „pod choinkę" szafki w kuchni albo zafundować sobie plazmę, by w lepszej jakości obejrzeć tradycyjne gwiazdkowe przeboje TV.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Szkodliwe skutki pseudoafery z KPO
Opinie Ekonomiczne
Beata Jurkschat: Czy my jeszcze wierzymy w ESG?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Stańczuk: Dotychczasowy potencjał wzrostu już wykorzystaliśmy
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: KPO jest sukcesem. Nic tego nie zmieni
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama