Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 21.11.2017 21:23 Publikacja: 21.11.2017 21:00
Foto: Bloomberg
Motyw gwiazdki (czyli komercyjnej, konsumpcyjnej wersji Bożego Narodzenia) przebija już niemal w każdej reklamie, która zachęca do zakupów kolejną cenową promocją. Na pierwszy ogień idą prezenty, co potwierdza rosnącą zasobność Polaków. Tylko starsze pokolenia pamiętają jeszcze radość, gdy udało się kupić na świąteczny stół obowiązkowy zestaw wędlin (szynka, baleron i schab) albo luksus w postaci cytrusów, mieszanki wedlowskiej czy ptasiego mleczka.
Dzisiaj objedzeni na co dzień słodyczami, podczas świąt szukamy innych świątecznych przyjemności. Na czele z prezentami, do których przyzwyczaja nas od dziecka tradycja św. Mikołaja. Potem, w dorosłym życiu, gwiazdkową tradycję prezentów wzmacnia zalew świątecznych promocji. Nie ma więc wątpliwości, że spełnimy oczekiwania handlowców, którzy w tym sezonie liczą na dwucyfrowe wzrosty obrotów. Takie nadzieje mają nie tylko sklepy i firmy kojarzone z upominkami, czyli biżuterią, zabawkami czy multimediami. Coraz częściej koncepcję prezentów firmy próbują rozciągnąć także na inne branże, w tym meble, AGD czy RTV – na czele z telewizorami. Podsuwają pomysł, by kupując upominki dla bliskich, pomyśleć i o sobie, np. wymienić „pod choinkę" szafki w kuchni albo zafundować sobie plazmę, by w lepszej jakości obejrzeć tradycyjne gwiazdkowe przeboje TV.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas