Reklama

Przyszłe recesje będą płytsze od minionych

Z Paulem Donovanem, głównym ekonomistą UBS Wealth Management rozmawia Grzegorz Siemionczyk.

Aktualizacja: 28.01.2018 14:22 Publikacja: 28.01.2018 09:31

Paul Donovan, główny ekonomista UBS Wealth Management.

Paul Donovan, główny ekonomista UBS Wealth Management.

Foto: Archiwum

Ekonomistę szwajcarskiej instytucji finansowej muszę spytać o przewidywania dotyczące franka szwajcarskiego. Spodziewa się pan dalszego słabnięcia tej waluty w stosunku do euro, a więc – prawdopodobnie – także wobec złotego?

Tak, oczekujemy, że w 2018 r. frank będzie się stopniowo osłabiał w stosunku do euro. W tym horyzoncie kurs euro we frankach powinien wzrosnąć do 1,20 (czyli do poziomu sprzed stycznia 2015 r., gdy Szwajcarski Bank Narodowy przestał bronić franka przed aprecjacją – red.). Będzie to efekt zmiany nastrojów na rynkach finansowych i w efekcie mniejszego napływu kapitału na rynki uchodzące za bezpieczne przystanie. Nie twierdzę, że na świecie nie ma dzisiaj żadnych zagrożeń, ale wydaje się, że jest ich mniej, niż w którymkolwiek momencie od wybuchu globalnego kryzysu finansowego. Korzystając z osłabienia franka, SNB pod koniec 2018 r. zdecyduje się naszym zdaniem na podwyżkę stóp procentowych: z -0,75 proc. do -0,5 proc.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama