Reklama

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek: Nowi ludzie dodają dynamiki

Do Orlenu trzeba wpuścić trochę świeżej krwi. Ludzi, którzy mają inne spojrzenie na pewne procesy, wizję – mówi prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Aktualizacja: 05.06.2018 10:37 Publikacja: 04.06.2018 21:52

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek: Nowi ludzie dodają dynamiki

Foto: materiały prasowe

Rz: Zacznijmy od rosnących cen paliw. Jak je zatrzymać?

Sytuacja na rynku surowców wynika z niestabilnego otoczenia geopolitycznego. Chodzi przede wszystkim o konflikt w rejonie Zatoki Perskiej, ale też rozpad przemysłu naftowego w Wenezueli. Do tego dołożyła się decyzja USA o wyjściu z porozumienia nuklearnego z Iranem. To spowodowało, że prognozy średnich cen ropy na lata 2018 i 2019 są wyższe, co najmniej o 7–10 dol. niż przed miesiącem. To musi przekładać się w pewnym stopniu na ceny paliw. Warto jednak podkreślić, że mimo rosnących cen ropy w Polsce paliwo na stacjach benzynowych należy nadal do najtańszych w Europie. Działamy na konkurencyjnym rynku i polityka cenowa musi uwzględniać działania innych operatorów. Zdajemy sobie jednak sprawę, że wysokie ceny paliw wcale nie muszą być korzystne dla producentów i dystrybutorów paliw, bo ograniczają popyt. Obecnie możemy utrzymywać marże na takim poziomie, by ograniczać spadek popytu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama