Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 10.06.2018 21:00 Publikacja: 10.06.2018 21:00
Foto: Bloomberg
kęcie zostanie zastąpione CPK, a lotnisko w Modlinie portem w Radomiu. Absurd gonił absurd, aż redakcyjny kolega Krzysztof Adam Kowalczyk likwidację Okęcia nazwał sabotażem. Ryszard Czarnecki, uświadomiwszy sobie zapewne zbliżającą się samorządową batalię i ryzyko utraty głosów w stolicy, zaczął przekonywać, że nie warto teraz decydować o Okęciu.
Debatując o CPK, trzeba się zastanowić, czym ma być lotnisko, które kosztować będzie dziesiątki miliardów złotych. Jeśli zapleczem logistycznym kraju, to może warto porozglądać się po centrum Polski i spojrzeć na port w Łodzi, idealnie położony między dwiema głównymi arteriami drogowymi – autostradami A1 i A2. CPK to nie tylko lotnisko i drogi, ale i kolej, a to właśnie w Łodzi bierze początek szlak, który torami biegnie do chińskiego Chengdu. Szczerze wątpię, czy Polska nagle stanie się miejscem przesiadek dla naszych sąsiadów, bo Niemcy mają swoje lotniska – jak choćby Frankfurt – Słowacy i Węgrzy przesiadają się w Wiedniu, a kilka milionów Bałtów nie zrobi nam ruchu liczonego w dziesiątkach milionów rocznie – jak szacuje rząd. Nie można „kasować" Okęcia, ale warto podpatrzyć, jak Japończycy osiągają znaczne przepustowości w ruchu lotniczym na naprawdę niewielkich terenach. Może należy pomyśleć o efektywnej przebudowie Okęcia, budowie pasów równoległych, a nie krzyżujących się; rozbudować przy okazji Modlin, zastanowić się nad przeniesieniem cargo do Łodzi. Dzięki temu można dobudować kolejne rękawy do terminala... Rosnący ruch lotniczy to nie tylko Warszawa, to również inne miasta i tamte porty też potrzebują środków na rozwój. Rozwój Polski to nie tylko rozwój Warszawy! Zgadzam się z premierem, że trzeba patrzeć w przyszłość nie tylko w perspektywie dwóch czy trzech lat, ale dekad.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wbrew temu co od lat wpajali Polakom politycy PiS i Zjednoczonej Prawicy, w budżecie nie ma pieniędzy na wszystk...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
System kaucyjny rozwija się w Polsce wolno, bo taka jest decyzja producentów napojów i sieci handlowych. Butelki...
W świecie ekonomii szerzą się dziś nowe trendy i zjawiska, które wydają się iść wbrew całej dotychczasowej wiedz...
Jeśli nie zachowamy konkurencji między dostawcami sprzętu wojskowego, to systemy, które kupimy, nie będą najleps...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Zwiększanie liczby samolotów w dzierżawie finansowej i przejmowanie ich na własność, po spłaceniu rat, jest kluc...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas