Reklama

Tysiące nowych miejsc

Sławomir Wróblewski, wydawca katalogu obiektów konferencyjnych „MeetingsPoland.pl”

Publikacja: 30.04.2009 01:02

Sławomir Wróblewski

Sławomir Wróblewski

Foto: Rzeczpospolita

[b]Rz: Przez dziesięć lat katalog ukazywał się jako „Konferencje w Polsce”. Teraz ma nowy tytuł.[/b]

Sławomir Wróblewski*: Katalog „Konferencje”, uznawany za prawdziwą encyklopedię branży konferencyjno-kongresowej, jest najdłużej, bo od 1998 r., wydawaną i najobszerniejszą publikacją w tym zakresie nie tylko w Polsce, ale i w całym naszym regionie Europy. Wydawany jest w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Od roku 2009 r. nosi tytuł „MeetingsPoland.pl”. Pod tą nazwą jest także strona internetowa z wyszukiwarką pozwalającą na dobranie obiektu. Katalog dociera do 30 tysięcy odbiorców. Przez

11 lat zaprezentowało się w nim blisko 550 hoteli i centrów konferencyjnych oraz ponad 200 firm wspierających organizację spotkań biznesowych, nie tylko z Polski. W nowym wydaniu na 2009 r. wprowadziliśmy m.in. po raz pierwszy prezentacje firm eventowych. Wszelkie formy aktywności i integracji zespołowej, w tym tzw. outdoor lub imprezy zielone, są coraz bardziej popularne.

[b]Jak zmienia się polska branża konferencyjna?[/b]

Branża spotkań zajmuje się różnymi przedsięwzięciami: kongresami, konferencjami, seminariami, targami, promocjami produktowymi, imprezami masowymi, koncertami, festiwalami, programami motywacyjnymi (incentive), obecnie modny jest jeszcze termin eventy. To już dużo więcej niż dawna turystyka biznesowa. W pełni zasadne staje się używanie popularnej na świecie nazwy przemysł spotkań (meeting industry). Liczbę podmiotów gospodarczych związanych z tą branżą w Polsce szacować już należy na kilka tysięcy, a liczbę osób zawodowo w niej aktywnych – na co najmniej 10 – 15 tys.

Reklama
Reklama

[b]Czy Polska jest atrakcyjnym krajem dla obcokrajowców?[/b]

W 2007 r. dla ponad 28 proc. osób przybywających do Polski z zagranicy podstawowym celem pobytu w naszym kraju były interesy i sprawy służbowe. To chyba jedyny segment turystyki, w którym nastąpił wzrost (o 1,9 proc. w porównaniu z 2006 r.). Dopiero na drugim miejscu plasuje się typowa turystyka. Podobnie było w zeszłym roku. Goście chętnie wybierają Warszawę, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz i Toruń.

[b]Czy mamy dobre zaplecze, by przyjąć zagranicznych przedsiębiorców i zorganizować u nas kongresy, spotkania biznesowe?[/b]

Wciąż za mało jest dużych sal, w których można zorganizować tego typu imprezy. Ale w prawie każdym nowo budowanym hotelu powstają sale konferencyjne lub są wydzielone centra handlowe. Polskę czekają wielkie wydarzenia międzynarodowe, m.in. Rok Chopinowski w 2010 r., prezydencja Polski w Unii Europejskiej w 2011 r., Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, wydarzenia związane z nominacją Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. W związku z budową Stadionu Narodowego w Warszawie zapowiedziano powstanie nowego centrum kongresowego na 8 tys. miejsc i hali widowiskowej na 12 tys. Oprócz tego w ramach przygotowań do Euro w stolicy ma powstać ponad 100 hoteli, moteli i pensjonatów, oferujących 80 tys. miejsc noclegowych. Obecnie w stolicy jest 167 obiektów bazy noclegowej z około 30 tys. miejsc, przy czym w hotelach o wyższym standardzie jedynie ponad 10 tys., a tylko takie można brać pod uwagę dla imprez kongresowych.

[b]Promujecie najlepsze obiekty konferencyjne. Kto ma szansę na zaistnienie na liście „Top Ten”?[/b]

Listy tworzone są od kilku lat. Spośród kilkuset firm w Polsce wybieranych jest po dziesięć wzorcowych firm w różnych kategoriach. Miejsca w rankingu „Top Ten” nie można kupić. Listy wstępnych rekomendacji przygotowuje redakcja katalogu wespół z reprezentacją branży, czyli Stowarzyszeniem Konferencje i Kongresy w Polsce, Polish Prestige Hotels oraz Convention Bureaus. Następnie listy poddawane są ocenie internautów. Laureaci dostają certyfikaty, którymi później często się chwalą przed gośćmi. Listy tegorocznych laureatów zamieszczone są na stronie internetowej

Reklama
Reklama

[link=http://www.meetingspoland.pl]www.meetingspoland.pl[/link]

[i]*Sławomir Wróblewski jest sekretarzem generalnym Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, członkiem Rady Polskiej Organizacji Turystycznej kadencji 2009 – 2011, właścicielem Biura Konferencji i Doradztwa Turystyki Biznesowej Meetings Management.[/i]

[b]Rz: Przez dziesięć lat katalog ukazywał się jako „Konferencje w Polsce”. Teraz ma nowy tytuł.[/b]

Sławomir Wróblewski*: Katalog „Konferencje”, uznawany za prawdziwą encyklopedię branży konferencyjno-kongresowej, jest najdłużej, bo od 1998 r., wydawaną i najobszerniejszą publikacją w tym zakresie nie tylko w Polsce, ale i w całym naszym regionie Europy. Wydawany jest w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Od roku 2009 r. nosi tytuł „MeetingsPoland.pl”. Pod tą nazwą jest także strona internetowa z wyszukiwarką pozwalającą na dobranie obiektu. Katalog dociera do 30 tysięcy odbiorców. Przez

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama