[b]Rz: Raiffeisen International Direct otworzy oddział w naszym kraju. Nie będzie to kanibalizacja działalności grupy? Oddział nie będzie zabierał klientów polskiemu bankowi?[/b]
Piotr Czarnecki: Powstanie Zuno Banku, bo taką nazwę przyjął internetowy projekt Raiffeisena, mało że niczym nam nie zagraża, to z założenia jest to bank komplementarny do już istniejących banków grupy na poszczególnych rynkach regionu. Raiffeisen Bank Polska będzie nadal obsługiwał klientów z klasy średniej oraz małe i średnie spółki, a Zuno osoby z niższymi dochodami i młode. Oddział, którego centrala jest w Wiedniu, będzie miał ofertę dla osób, które chcą być obsługiwane przez Internet, którym nie zależy na odwiedzaniu oddziałów. To osoby, które są w stanie samodzielnie porównać ceny produktów i nie potrzebują wyspecjalizowanego doradcy.
[b]W Polsce są już banki internetowe, które oferują takie usługi. Raiffeisen chce pobić np. mBank?[/b]
Chcemy przygotować proste, ale szyte na miarę produkty. Sposób komunikacji i dostępu do produktów będzie inny niż stosowany przez banki obecne na rynku. Więcej będzie można powiedzieć za parę tygodni, gdy Zuno Bank ruszy na Słowacji. Oczywiście oferta będzie dostosowana do specyfiki każdego rynku.
[b]Kiedy oddział rozpocznie działalność?[/b]