Podobnie jak dla zwykłych konsumentów, ogromne pole do popisu daje tu Internet. I nie chodzi tylko o standardowe zakupy np. papieru do kserokopiarek czy innych akcesoriów biurowych.
Od roku największym hitem wśród polujących na okazje internautów są zakupy grupowe. Jeśli znajdzie się wymagana liczba chętnych na określony produkt czy usługę, można zapłacić mniej o kilkadziesiąt procent niż wynosiła cena wyjściowa. Tego typu serwisy zaczęły już tworzyć oddzielne portale dla firm. Co warte podkreślenia, nie dla wielkich koncernów, ale właśnie dla mniejszych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki temu mają one dostęp do profesjonalnych usług, na jakie wcześniej nie było ich stać, jak reklama internetowa, doradztwo prawne, personalne i wiele, wiele innych.
Obniżanie kosztów jest celem wszystkich firm. Nie zawsze trzeba to robić w najprostszy sposób, czyli redukując zatrudnienie. Dzisiaj firmy mają znacznie więcej możliwości, o których jeszcze kilka lat temu nikomu się nawet nie śniło. W Polsce najczęściej upadają właśnie firmy małe i średnie. Może dzięki nowinkom technologicznych prowadzenie biznesu stanie się choć odrobinę prostsze. Problemem jest wciąż przełamywanie barier mentalnych przed korzystaniem z nowych rozwiązań. Zwłaszcza jeśli od razu wiąże się z kosztami. Wtedy wielu przedsiębiorców od razu się zniechęca, nie myśląc o potencjalnych korzyściach. Całe szczęście takie podejście powoli, ale jednak zaczyna się zmieniać