Agnieszka Orłowska,prezes Globalnego Centrum Biznesowego Hewlett-Packard we Wrocławiu
Od stycznia tego roku kieruje Globalnym Centrum Biznesowym Hewlett-Packard we Wrocławiu, jednym z największych centrów usług biznesowych w Polsce, które zatrudnia już ponad dwa tysiące osób. Karierę w spółce, w której pracuje od pięciu lat, zaczęła od stanowiska menedżera ds. zarządzania wiedzą i rozwoju pracowników w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Przez ostatni rok zdobywała globalne doświadczenie, koordynując usługi realizowane na kilku kontynentach dla jednego z głównych klientów wrocławskiego centrum. Praktykę menedżerską Agnieszka Orłowska zdobyła już wcześniej; przed przyjściem do HP przez siedem lat była dyrektorem ds. personalnych i członkiem zarządu w Wabco Polska. Absolwentka marketingu i zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu i podyplomowych studiów z zarządzania zasobami ludzkimi łączy karierę z obowiązkami mamy dwójki dzieci – awans na fotel szefa GBS HP dostała wkrótce po powrocie z urlopu macierzyńskiego po urodzeniu córki.
—a.b.
Agnieszka Świergiel, prezes i dyrektor generalna Imperial Tobacco Polska
– Płeć nie ma znaczenia w robieniu kariery – uważa 39-letnia szefowa gracza numer trzy na rynku papierosów. Jej zdaniem liczą się wiara w siebie, pracowitość oraz pasja. Imperial Tobacco jest firmą, w której szklany sufit nie istnieje. Na czele koncernu, do którego należy spółka kierowana przez Świergiel, stoi Alison Cooper. Panie piastują także połowę z sześciu kluczowych stanowisk dyrektorskich w Imperial Tobacco Polska. Anna Kaczkowska-Donaj odpowiada za finanse, Grażyna Sokołowska za sprawy korporacyjne i prawne, a Anna Dębicka-Rasiak personalne. Natomiast na czele Imperial Tobacco Polska Manufacturing (dawnego Altadisu) stoi Katarzyna Wolińska. Świergiel została prezesem Imperial Tobacco Polska w 2010 r., 15 lat po tym, gdy zaczęła pracę w firmie jako specjalista ds. księgowości. Ukończyła zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ma 12-letnią córkę Weronikę. Uważa, że najważniejsze jest to, aby zachować równowagę między życiem służbowym a prywatnym.
—b.d.
Monika Rut, prezes Coty Polska Beauty & Prestige
Od października 2010 r. kieruje polską spółką Coty, piątą co do wielkości spółką koncernu na świecie i jedną z największych firm kosmetycznych w Polsce. Pod jej kierownictwem firma zwiększyła rynkowe udziały i poprawiła wyniki finansowe. Przed awansem na stanowisko dyrektora generalnego i prezesa Coty Polska Monika Rut przez trzy lata była dyrektorem marketingu spółki, odpowiadając zarówno za oba kluczowe działy kosmetyczne (Coty Beauty i Coty Prestige), jak i za wdrażanie globalnych strategii dla wszystkich marek koncernu na naszym rynku. Absolwentka Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w globalnych koncernach; w działach sprzedaży i marketingu Pepsico Foods International, oraz w Unilever Polska. W tej drugiej firmie w ciągu dziesięciu lat pracy przeszła od stanowiska asystenta, a potem kierownika marketingu handlowego do funkcji dyrektora marketingu czołowych marek spożywczych firmy (Knorr i Amino).