Z czego wynikała zmiana nazwy firmy? Czy zmianie nazwy towarzyszyła również zmiana strategii?
Nazwę firmy w Polsce - z Kraft Foods Polska na Mondelez Polska - zmieniliśmy 29 kwietnia br. Była ona konieczna, ponieważ nasza firma - matka Kraft Foods podzieliła się na dwie spółki: Kraft Foods Group oraz Mondel?z International. Pierwsza z nich działa na rynku północnoamerykańskim w takich kategoriach, jak np. napoje, sery, produkty spożywcze i dania gotowe. Druga spółka zajmuje się produkcją przekąsek.
Kategorie przekąsek i produktów spożywczych, które Kraft Foods Group miał w ofercie, różniły się m.in. tempem wzrostu. Wymagały opracowania zupełnie innych strategii dla poszczególnych rynków. Teraz, po podziale, spółki mogą czerpać jeszcze więcej korzyści z dedykowanych im kierunków rozwoju i działać niezależnie.
Dla firmy w Polsce otwiera to nowy rozdział na drodze do dalszego wzrostu. Wykorzystamy wszystko, co niesie ze sobą dołączenie do rodziny firm Mondel?z International - skalę, korzyści wynikające ze wspólnych projektów, łączenie doświadczeń, pracę nad innowacjami, niekonwencjonalne metody sprzedaży i współpracę z klientami.
To dla nas szansa na umocnienie i tak już bardzo silnej pozycji w kategoriach, w których jesteśmy obecni - słodyczy czekoladowych, ciastek, cukierków oraz kawy. Nie planujemy znaczących zmian w podejściu do naszych marek.