Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 21.11.2014 10:06 Publikacja: 21.11.2014 03:04
Znaczenie aut z napędem elektrycznym będzie rosło – mówi wiceprezes BMW.
Foto: materiały prasowe
Rz: Zaskakujące jest to, że BMW dzisiaj chętniej mówi o zrównoważonym rozwoju koncernu niż o koniach mechanicznych pod maskami swoich aut. Skąd taka zmiana?
Ian Robertson: Bo nie można już rozwijać się, nie patrząc na to, co się dzieje wokół, a klienci, zwłaszcza korporacyjni, chcą wiedzieć, jak są produkowane auta, które im sprzedajemy. I oczekują od nas właśnie zrównoważonego rozwoju, poszanowania środowiska, a nie brudnej produkcji. Gdyby tak nie było, poszliby gdzie indziej. Dlatego fabryka w Lipsku, gdzie produkujemy elektryczny i3, jest całkowicie zasilana energią z wiatrowni, a największy nasz zakład – w Spartanburgu w południowej Karolinie – w większości gazem z hałd śmieci. W fabryce w Republice Południowej Afryki, która leży w strefie silnego nasłonecznienia, postawiliśmy na baterie słoneczne. Takich zeroemisyjnych fabryk będzie więcej. Trudniej jest ze starymi zakładami, których już nie da się tak przebudować, tam niezbędne jest wprowadzenie nowych technologii. Równolegle obniżamy emisję dwutlenku węgla, produkując auta z napędem elektrycznym, jak i3 czy i8. Inwestujemy także w ogniwa paliwowe, ta technologia zapewne będzie atrakcyjna za jakieś dziesięć lat.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Gdy się z igły robi widły, grozi to zaostrzeniem kryteriów wszelkiej pomocy w przyszłości. Wsparcie stanie się d...
W 2024 roku po raz pierwszy przekroczyliśmy globalny próg 1,5°C ocieplenia względem epoki przedprzemysłowej. Ten...
Nowy impuls rozwojowy może Polsce przynieść tylko gospodarka oparta na kompetencjach, kapitale technologicznym i...
Afera wokół dotacji dla firm z branży HoReCa zatacza coraz szersze kręgi. Dawno przekroczyła rozmiary, na jakie...
Jestem niezwykle wdzięczny panu prezydentowi za to, że – niezależnie od intencji – położył na stole kwestię przy...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas