Reklama
Rozwiń
Reklama

Mazurkiewicz: Nie czytają, to po co mają kupować

Czy kogokolwiek dziwi informacja, że sprzedaż książek spada? Chyba nie, skoro większość Polaków w ciągu roku nie jest w stanie przeczytać nawet jednej.

Aktualizacja: 04.02.2015 07:43 Publikacja: 04.02.2015 07:34

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Pamiętam do dzisiaj wstrząsające wrażenie, jaki zrobił na mnie berliński Pomnik Spalonych Książek ze skromną inskrypcją: „To jest tylko gra wstępna. Tam, gdzie książki palą, na końcu będą palić ludzi". Książka to fundament cywilizacji, symbol dzielenia się wiedzą – dzisiaj ignorowana, a wręcz coraz więcej osób szczyci się tym, że nie czyta wcale. Po co? W szkole wszystkiego uczą we fragmentach i zawsze można sięgnąć po bryk ze streszczeniem. A nauczycielowi wystarczy, że uczeń wie cokolwiek, nawet jeśli książki nie widział na oczy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Niewidzialne kobiety. O równość szans będziemy walczyć jeszcze 100 lat
Opinie Ekonomiczne
Prezes FOR: Panie Prezydencie, niech Pan dotrzyma słowa!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Europejska innowacyjność potrzebuje Europy
Opinie Ekonomiczne
Lis w kurniku: chińska ekspansja wymusza wyprzedaże i cięcia cen aut
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kilka myśli z okazji Dnia Niepodległości
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama