Reklama

Migracja może być korzystna dla Polski

Migracja może mieć pozytywny wpływ na zmniejszenie ubytku demograficznego i utrzymanie liczby osób w wieku produkcyjnym na stabilnym poziomie – piszą eksperci.

Publikacja: 07.06.2015 21:00

Karolina Mazurczak

Karolina Mazurczak

Foto: materiały prasowe

W ostatnim czasie oczy świata skierowały się na chwilę w kierunku Morza Śródziemnego, głównie za sprawą doniesień medialnych o tonących w drodze do Europy migrantach. Co jakiś czas środki masowego przekazu przekazują informacje na temat osób z Ukrainy, które w obliczu wojny na wschodzie kraju i kryzysu ekonomicznego szukają w Polsce schronienia.

To przykre, że najczęściej temat migrantów pojawia się wtedy, gdy następuje jakaś spektakularna katastrofa. Przy narracji pokazującej migrantów jako obcych, którzy chcą za wszelką cenę dostać się do bezpiecznych krajów Europy, by zabrać nasze miejsca pracy albo, co gorsza, żerować na naszej pomocy socjalnej, może umknąć bardzo prosta, ale i ważna prawda – że migracje to zupełnie naturalne, istniejące od wieków zjawisko, którego nie da się powstrzymać. Na przestrzeni lat zmieniały się jej kierunki i formy, jednak główną przyczyną powodującą to, że ludzie się przemieszczają, wciąż jest poszukiwanie lepszego życia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Fandrejewska: Więcej mieszkań niż rodzin: to dobrze czy źle?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama