Reklama

Krzysztof Adam Kowalczyk: Produkcja wraca na ojczyzny łono

Nie potrzeba Donalda Trumpa i jego gróźb wojny handlowej, by firmy zaczęły przenosić zamówienia z Chin do ojczyzny. Tak właśnie czyni kilka polskich przedsiębiorstw – począwszy od właściciela marki Krüger & Matz, poprzez odzieżowego Próchnika, na wytwórcy armatury Ferro skończywszy.

Publikacja: 07.02.2017 19:56

Krzysztof Adam Kowalczyk: Produkcja wraca na ojczyzny łono

Foto: Andrzej Bogacz/Fotorzepa

Nie są zresztą pierwsi – podobne zjawisko jest znane w USA jako reshoring (przeciwieństwo offshoringu, czyli wyprowadzania produkcji za granicę). Dzięki niemu w pięć lat wróciło do Stanów 22 tys. miejsc pracy, przyznajmy – niewiele w porównaniu z ponad 2 mln, jakie odpłynęły do Chin po 2001 r. Wpisał się w trend reshoringu np. handlowy gigant Walmart, zamawiając innowacyjne żarówki w fabrykach GE. Z Państwa Środka do Stanów przenoszą się nawet przedsiębiorcy... chińscy: magazyn „Fortune" opisał niedawno, jak to firma Fuyao Glass zainwestowała w USA 1 mld dol., m.in. w wytwórnię szkła w dawnej montowni GM na przedmieściach Dayton w stanie Ohio.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama