Reklama
Rozwiń

Marcin Piasecki: Lokomotywa na czterech kołach

Od czasu do czasu pojawiają się kolejne fale lamentu nad pogrzebanymi szansami polskiej motoryzacji. Koncentruje się on przede wszystkim na braku naszej narodowej marki w tym sektorze. Tacy Czesi mają przecież swoją Skodę, która przetrwała komunizm i świetnie się rozwija w strukturach koncernu Volkswagena. A u nas posucha.

Publikacja: 07.02.2017 20:34

Marcin Piasecki

Marcin Piasecki

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Co prawda nie za bardzo wiadomo, jaka to miałaby być marka, z czego miałaby się wywodzić, w Polsce po prostu nie mamy blisko stuletniej Skody. Nawet w okresie względnie dynamicznego rozwoju tego sektora PRL-owskie pojazdy sprzedawane były pod najróżniejszymi nazwami, brandami i logo. Na przykład na niektórych rynkach zachodnich tzw. duże fiaty były sprzedawane z dumnym logo Poloneza. W takim chaosie nie było szans na stworzenie jakiejkolwiek mocniejszej marki.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa