Marcin Piasecki: Lokomotywa na czterech kołach

Od czasu do czasu pojawiają się kolejne fale lamentu nad pogrzebanymi szansami polskiej motoryzacji. Koncentruje się on przede wszystkim na braku naszej narodowej marki w tym sektorze. Tacy Czesi mają przecież swoją Skodę, która przetrwała komunizm i świetnie się rozwija w strukturach koncernu Volkswagena. A u nas posucha.

Publikacja: 07.02.2017 20:34

Marcin Piasecki

Marcin Piasecki

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Co prawda nie za bardzo wiadomo, jaka to miałaby być marka, z czego miałaby się wywodzić, w Polsce po prostu nie mamy blisko stuletniej Skody. Nawet w okresie względnie dynamicznego rozwoju tego sektora PRL-owskie pojazdy sprzedawane były pod najróżniejszymi nazwami, brandami i logo. Na przykład na niektórych rynkach zachodnich tzw. duże fiaty były sprzedawane z dumnym logo Poloneza. W takim chaosie nie było szans na stworzenie jakiejkolwiek mocniejszej marki.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację