Reklama

Marcin Piasecki: Lokomotywa na czterech kołach

Od czasu do czasu pojawiają się kolejne fale lamentu nad pogrzebanymi szansami polskiej motoryzacji. Koncentruje się on przede wszystkim na braku naszej narodowej marki w tym sektorze. Tacy Czesi mają przecież swoją Skodę, która przetrwała komunizm i świetnie się rozwija w strukturach koncernu Volkswagena. A u nas posucha.

Publikacja: 07.02.2017 20:34

Marcin Piasecki

Marcin Piasecki

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Co prawda nie za bardzo wiadomo, jaka to miałaby być marka, z czego miałaby się wywodzić, w Polsce po prostu nie mamy blisko stuletniej Skody. Nawet w okresie względnie dynamicznego rozwoju tego sektora PRL-owskie pojazdy sprzedawane były pod najróżniejszymi nazwami, brandami i logo. Na przykład na niektórych rynkach zachodnich tzw. duże fiaty były sprzedawane z dumnym logo Poloneza. W takim chaosie nie było szans na stworzenie jakiejkolwiek mocniejszej marki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Skąd wziąć brakujące miliardy na inwestycje
Opinie Ekonomiczne
Ekspert: Zabranie 800+ Ukraińcom to zła wiadomość także dla polskich pracowników
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Trudne czasy dla ministra finansów
Opinie Ekonomiczne
Diabelski dylemat: większe zadłużenie, czy wyższe podatki. Populizm w Polsce ma się dobrze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama