Reklama

Zamachy i wirtualna rzeczywistość grożą turystyce

Zbliżający się nieuchronnie koniec wakacji nastraja melancholijnie i skłania do refleksji nad przyszłością turystyki. Robią to pasażerowie snujący się po zatłoczonych lotniskach, stojący w korkach na autostradach kierowcy, turyści tkwiący w tasiemcowych kolejkach do obleganych zabytków, przeklinający deszcz miłośnicy opalania, no i oczywiście wszyscy narzekający na wysokie ceny noclegów.

Publikacja: 23.08.2017 19:39

Zamachy i wirtualna rzeczywistość grożą turystyce

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Przeklinają – a jednak jeżdżą, jeżdżą i chcą jeździć jeszcze więcej. Turystyka to jedna z najważniejszych i najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki, wytwarzająca 10 proc. światowego PKB. Trendy wyglądają zachęcająco: tańsze podróże i bardziej zasobne portfele powodują, że rynek turystyczny z roku na rok rośnie i wydaje się nie mieć granic.

A jednak... Przynajmniej dwa czynniki mogą w ciągu nadchodzących lat odmienić ten trend. Pierwszym jest bezpieczeństwo. Zamachowcy z Barcelony uderzali dokładnie tam, gdzie najłatwiej zabić właśnie turystów (podobnie jak poprzednio zamachowcy z Londynu, Berlina, Nicei). Planowali również gigantyczny zamach na bazylikę Sagrada Familia, najsłynniejszy zabytek stolicy Katalonii. Przyzwyczailiśmy się jakoś do długich kolejek do kontroli bezpieczeństwa na lotniskach. Czy nie odstraszą nas kiedyś od turystycznych podróży wielkie kolejki do Luwru, Zakazanego Miasta i na Akropol? Po serii zamachów na turystów w Tunezji i Egipcie liczba odwiedzających spadła dwukrotnie. Jeśli nastąpi dalsza eskalacja terroru wymierzonego w turystów, a poczucie bezpieczeństwa w podróży znacząco spadnie, trend nieprzerwanego wzrostu turystyki może ulec odwróceniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj cudów?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama