Droga do luksusu usłana jest dzisiaj informacjami

Podaruj sobie odrobinę luksusu – zachęcała Polki w latach 90. XX wieku reklama jednej z marek, które dzisiaj mało komu kojarzą się już z luksusem (mydła Fa.) Od tego czasu nasze wyobrażenie o luksusowych produktach bardzo się zmieniło, lecz nie uległo zmianie pragnienie, by podarować sobie odrobinę luksusu.

Publikacja: 10.12.2017 21:00

Droga do luksusu usłana jest dzisiaj informacjami

Foto: Flickr

Jedni chcą w ten sposób zbliżyć się do elit, które mogą sobie pozwolić na to, by smakować luksus pełną gębą. Inni podzielają opinią Coco Chanel, że luksus wcale nie jest przeciwieństwem biedy, a jest przeciwieństwem wulgarności. Tak czy inaczej jego magia jest na tyle silna, że po produkty z tzw. najwyższej półki wspinają się nawet ci, którzy nie przekraczają polskiej granicy zamożności wyznaczonej przez dochody rzędu 5 tys. zł netto miesięcznie. Z myślą o tej grupie luksusowe marki poszerzają swoją ofertę, obejmując nią także tańsze produkty; wprawdzie nie stać cię na kostium Chanel, ale możesz przynajmniej kupić jej perfumy albo szminkę. Jeśli niedościgłym marzeniem twojego mężczyzny jest ferrari, to może kup mu pod choinkę choćby kosmetyki z tym logo? Wystarczy kilkadziesiąt złotych.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku