Droga do luksusu usłana jest dzisiaj informacjami

Podaruj sobie odrobinę luksusu – zachęcała Polki w latach 90. XX wieku reklama jednej z marek, które dzisiaj mało komu kojarzą się już z luksusem (mydła Fa.) Od tego czasu nasze wyobrażenie o luksusowych produktach bardzo się zmieniło, lecz nie uległo zmianie pragnienie, by podarować sobie odrobinę luksusu.

Publikacja: 10.12.2017 21:00

Droga do luksusu usłana jest dzisiaj informacjami

Foto: Flickr

Jedni chcą w ten sposób zbliżyć się do elit, które mogą sobie pozwolić na to, by smakować luksus pełną gębą. Inni podzielają opinią Coco Chanel, że luksus wcale nie jest przeciwieństwem biedy, a jest przeciwieństwem wulgarności. Tak czy inaczej jego magia jest na tyle silna, że po produkty z tzw. najwyższej półki wspinają się nawet ci, którzy nie przekraczają polskiej granicy zamożności wyznaczonej przez dochody rzędu 5 tys. zł netto miesięcznie. Z myślą o tej grupie luksusowe marki poszerzają swoją ofertę, obejmując nią także tańsze produkty; wprawdzie nie stać cię na kostium Chanel, ale możesz przynajmniej kupić jej perfumy albo szminkę. Jeśli niedościgłym marzeniem twojego mężczyzny jest ferrari, to może kup mu pod choinkę choćby kosmetyki z tym logo? Wystarczy kilkadziesiąt złotych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody