Reklama
Rozwiń
Reklama

Pakiet onkologiczny do poprawki

Podczas drugiej edycji konferencji „Światowy Dzień Walki z Rakiem” eksperci dyskutowali o tym, jak działa wprowadzona właśnie reforma.

Aktualizacja: 08.02.2015 21:41 Publikacja: 08.02.2015 21:10

Pakiet onkologiczny do poprawki

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Żurawski

Większa część uczestników dyskusji uznała, że pakiet onkologiczny funkcjonuje nieźle, ale wskazała na niedociągnięcia, które powinno się wyeliminować. Od początku stycznia, kiedy reforma weszła w życie, wydano już ok. 38 tys. zielonych kart – dzięki tym dokumentom pacjent, u którego podejrzewa się nowotwór, ma ułatwiony dostęp do specjalisty oraz do badań. Większość kart trafiła w ręce chorujących już pacjentów.

Na jakie problemy zwracali uwagę uczestnicy odbywającej się pod patronatem „Rzeczpospolitej" konferencji? Przede wszystkim na aspekt finansowy. W kuluarach mówiono, że lecznicom obniża się kontrakty na usługi medyczne niezwiązane z pakietem (padł przykład wrocławskiej placówki, której obcięto o 36 proc. pieniądze na hematologię), żeby wystarczyło na zwiększone potrzeby związane z onkologią.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ochrona zdrowia
Szpital w Lublińcu bankrutuje. Powiat chce go wydzierżawić
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ochrona zdrowia
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć zarobki lekarzy. Znamy propozycje resortu
Ochrona zdrowia
Młodzi lekarze bez stażu podyplomowego?
Ochrona zdrowia
Do 2030 r. w Europie będzie brakować 4,5 mln pracowników ochrony zdrowia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ochrona zdrowia
Jeden lekarz na 300 pacjentów w szpitalach psychiatrycznych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama