W międzynarodowym plebiscycie „International Engine of the Year” główną nagrodę zdobył benzynowy silnik Volkswagen 1.4 TSI Twincharger. Jury złożone z 65 dziennikarzy z 32 krajów przyznało mu też pierwsze miejsce w kategorii Green Engine of the Year 2009 (zielony silnik roku 2009). TSI Twincharger (podwójnie doładowany) z pojemności 1,4 litra osiąga moc (zależnie od wersji) od 140 do 178 KM. Różne odmiany tego motoru są montowane w wielu modelach Volkswagena, m.in. w nowym Golfie, Polo, Touranie i Passacie.
– Trend, jaki daje się zaobserwować w konstrukcjach silników zarówno benzynowych, jak i dieslowskich, jest wyraźny: silniki są coraz mniejsze, a jednocześnie bardziej wydajne i zużywają mniej paliwa. Takich konstrukcji wymaga spełnianie norm czystości spalin – tłumaczy Jerzy Dyszy, redaktor naczelny magazynu „Auto Technika Motoryzacyjna”.
[srodtytul]Pierwszy wybór[/srodtytul]
– Silnik TSI zadebiutował na rynku w 2005 roku. Od razu zyskał uznanie klientów, otrzymał wiele nagród. Najpopularniejszy amerykański magazyn naukowy „Popular Science” przyznał mu nagrodę za najlepszą nowość. Silnik kilka razy wygrywał w konkursie Best Engine of the Year. TSI triumfował w latach: 2006, 2007, 2008 i 2009 – powiedział Tomasz Tonder z Kulczyk Tradex, importera Volkswagena. Według danych firmy osiągi TSI z kompresorem i turbosprężarką o pojemności 1,4 litra i mocy 160 KM odpowiadają osiągom dwulitrowego silnika wolnossącego. Nowy golf z TSI o mocy 160 KM spala 6,3 litra benzyny. Na całym świecie w nowych modelach Volkswagena firma zamontowała ich prawie 2,3 miliona.
– Im mniej paliwa zużyje silnik, tym mniej zanieczyszczeń dostanie się do atmosfery. W całym przemyśle motoryzacyjnym cel jest jeden: walka o zmniejszenie zużycia paliwa. Dotyczy to konstrukcji całych samochodów, nadwozi, układów napędowych, opon, kształtu lusterek, a nawet grubości szyb – dodaje Dyszy.