Aktualizacja: 21.04.2016 12:38 Publikacja: 20.04.2016 17:57
fot. Bernd Sieker (CCA-2.0)
Foto: Wikimedia
Tańszy w eksploatacji i cichszy – tak przedstawia zalety hybrydowego napędu samolotów dr Thomas Enders, szef Airbus Group. Maszyna nie tylko spełniałaby wyśrubowane europejskie normy, ale również pozwoliłaby na starty i lądowania w nocy, bez zakłócania ciszy nad miastami.
Airbus współpracuje w tym celu od pięciu lat z niemieckim Siemensem. Samolot ma łączyć zasilanie elektryczne i konwencjonalne – na paliwo lotnicze. – Maszyna byłaby trochę jak toyota prius. Cichsza i zużywająca mniej paliwa niż podobne modele – mówi rzecznik Aribusa Florian Martini.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas