Z opinii rzeczoznawcy będzie wynikało, czy niezbędne jest przeprowadzanie dalszych uzgodnień, o których mowa w § 15 ust. 1 oraz § 25 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=3C757488E232615ABE85319DE17E4DE6?id=170775]rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU nr 169, poz. 1650)[/link].
Jeżeli reklama ma przesłaniać okna pomieszczeń, w których przebywają pracownicy, umieszczenie na budynku baneru należy również skonsultować z właściwym państwowym wojewódzkim inspektorem sanitarnym oraz z okręgowym inspektorem pracy.
W przypadku gdy reklamę na budynku chciała umieścić wspólnota mieszkaniowa, obowiązujące do 19 grudnia 2009 r. przepisy wymagały, aby poza stosowną uchwałą zgodę na umieszczenie baneru wyrazili mieszkańcy, których okna miałyby zostać zasłonięte.
Warunek ten był przeważnie ignorowany. Z tych właśnie względów minister infrastruktury wydał 27 listopada 2009 r. [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=BB4E885CE90B59542D798DD4CFA0BEB6?id=333808]rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (DzU nr 205, poz. 1584)[/link], które zakazało umieszczania na elewacjach instalacji ograniczających dostęp do mieszkań dziennego światła.
[srodtytul]Od zakazu są wyjątki[/srodtytul]
Wynikający z art. 14a ust. 1 rozporządzenia MSWiA z 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych w brzmieniu nadanym wspomnianą wyżej nowelizacją ministra infrastruktury zakazuje umieszczania na budynkach reklam, ale tylko na tych elewacjach, na których znajdują się okna (balkony czy loggie).