W I kwartale 2025 r. zasoby powierzchni handlowej w Polsce zwiększyły się o 42 tys. mkw., do 16,5 mln mkw. – wynika z szacunków BNP Paribas Real Estate. Najwięcej zasobów jest w Warszawie (2,26 mln mkw.), konurbacji katowickiej (1,54 mln mkw.) i Trójmieście (0,99 mln mkw.). 63 proc. powierzchni przypada na tradycyjne centra handlowe, 19 proc. na wolnostojące obiekty, 17 proc. na parki i 1 proc. na centra wyprzedażowe.
Największym oddanym w I kwartale obiektem był M Park Mrągowo (15,3 tys. mkw., LCP Properties).
Na koniec marca w budowie, z terminem oddania do końca 2026 r., było 350 tys. mkw., a 97 tys. mkw. to zmiana formatu i rozbudowy. Trudno więc liczyć na poprawienie ubiegłorocznego wyniku, który był najlepszy od 2015 r., mowa o 545 tys. mkw. Największym obiektem w budowie na koniec marca br. był Designer Outlet Kraków o powierzchni 21 tys. mkw.
Gros nowej podaży to parki handlowe. Deweloperzy kierują inwestycje głównie do mniejszych miast, gdzie rośnie zapotrzebowanie na wygodne, lokalne miejsca do robienia zakupów.
Czytaj więcej
Firma Newgate Investment przejęła obiekt przy ulicy Bydgoskiej w Pilce. Park handlowy oferuje pon...