Zarząd Murapolu na konferencji podsumowującej wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. podtrzymał cel sprzedaży na cały 2025 r. rzędu 3100-3300 mieszkań. W I kwartale br. deweloper zawarł 707 umów deweloperskich, o 8 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy był jeszcze wpływ „Bezpiecznego kredytu”.
Czytaj więcej
Ceny, oferta, stopy, bufory, programy i emocje. Czynników kierujących nabywcami mieszkań jest mnó...
Murapol z mocną pozycją w Łodzi
W I kwartale br. Murapol wprowadził do oferty 1045 lokali, w tym 397 w Łodzi. Spółka nie podała, jak oferta na koniec marca – 5 tys. lokali – rozkładała się na miasta, ale z informacji przekazanych podczas konferencji wynika, że Łódź to około 20 proc. oferty dewelopera. Łódź to obecnie najtrudniejszy rynek, jeśli chodzi o największe aglomeracje – oferta jest tu największa w relacji do tempa sprzedaży. Czas wyprzedaży to ponad 8 kwartałów, podczas gdy za wskaźnik świadczący o równowadze przyjmuje się 4-5 kwartałów (najniższe wskaźniki, lekko ponad 5 kwartałów, mają Warszawa i Trójmiasto).
Prezes Nikodem Iskra zaznaczył, że w I kwartale 2025 r. Łódź z wynikiem 150 lokali miała 21-proc. udział w sprzedaży Murapolu. Deweloper jest największym graczem w mieście, ma mocną pozycję wśród klientów, bo oferuje dobre lokalizacje w atrakcyjnych cenach, stąd kolejne wprowadzenia i plany zakupu kolejnych działek – bo dziś na rynku gruntów jest tam rynek dewelopera. Sprzedaż idzie relatywnie płynnie mimo twardej konkurencji i braku harmonogramów typu 10:90.
Czytaj więcej
Zarysowana na początku kwietnia przez szefa NBP perspektywa obniżek stóp poniosła notowania częśc...