Ponad 70 proc. firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu planuje powiększenie swojego dotychczasowego biura w ciągu najbliższych dwóch lat. Z raportu „BPO i Centra Usług Wspólnych: menedżerowie firm zabierają głos w sprawie nieruchomości biurowych" (przygotowanego przez firmy JLL i Skanska), wynika, że nowoczesne, dobrze zlokalizowane i przystosowane do różnych stylów pracy biuro może tworzyć przewagę konkurencyjną firmy w tzw. wojnie o talenty oraz będzie sprzyjać poprawie efektywności pracy.
Będzie popyt
Z danych ABSL (organizacji zrzeszającej najważniejszych inwestorów z sektora nowoczesnych usług dla biznesu) wynika, że w Polsce działa już ponad 500 centrów usług dla biznesu z kapitałem zagranicznym, zatrudniających ok. 150 tys. specjalistów. Do 2020 r. w branży może pracować już nawet 250 tys. osób.
- Firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu cechuje dynamiczny wzrost zatrudnienia. Według danych ABSL od 2013 r. liczba osób pracujących w centrach outsourcingowych w Polsce wzrosła o 30 proc., a zdecydowana większość z tych firm planuje rozszerzyć zespół w najbliższych latach - mówi Arkadiusz Rudzki, dyrektor ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków w Skanska Property Poland. - Wraz z rozwojem sektora rośnie zapotrzebowanie na powierzchnię biurową. Firmy outsourcingowe są głównym motorem wzrostu popytu na powierzchnie biurowe na rynkach regionalnych. Szacuje się, że tylko w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. wygenerowały ok. 50 proc. popytu w miastach poza Warszawą.
Jak wynika z najnowszego raportu Skanska, JLL i ABSL, centra BPO/SSC w niedługim czasie będą potrzebować nowej powierzchni biurowej w obecnych lub nowych lokalizacjach (w tym samym mieście lub poza nim), wraz z pozyskaniem nowych projektów i dynamicznym wzrostem zatrudnienia.