Aktualizacja: 12.12.2024 19:20 Publikacja: 04.07.2022 07:59
Foto: Mat.prasowe
Eksperci firmy tłumaczą, że sytuacja na trójmiejskim rynku magazynowym jest mocno związana z rozwojem infrastruktury portowej w Gdańsku i Gdyni. Dużym atutem regionu jest także doskonałe połączenie drogowe z resztą kraju. - Trójmiejskie porty odgrywają coraz ważniejszą rolę na logistycznej mapie regionu Europy Środkowej i Wschodniej. W pierwszym kwartale tego roku port gdański awansował na drugie miejsce w rankingu portów bałtyckich. Od 2016 roku przeładunki kontenerów w Gdańsku liczone w TEU wzrosły o prawie 63 proc., a w Gdyni o prawie 54 proc. Natomiast wielkość przeładunków (tys. ton) w tym okresie zwiększyła się odpowiednio o prawie 43 proc. w Gdańsku i 37 proc. w Gdyni – podaje Newmark Polska. (dawniej Cresa).
Platforma e-commerce JD.com wynajęła w Panattoni Park Nadarzyn ponad 15,1 tys. mkw. magazynów.
Park logistyczny o powierzchni 17 tys. mkw. deweloper wybuduje sześć kilometrów od centrum Poznania. Obiekt będzie certyfikowany w systemie BREEAM.
Do grona najemców kompleksu magazynowo-biurowego spółki Okam na Żeraniu dołączyła firma Nesting Polska.
Firma GLP tuż za wschodnią granicą Warszawy zakończyła budowę magazynu o powierzchni 35,5 tys. mkw. To czwarta inwestycja dewelopera na Mazowszu.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Grupa Accolade zapowiada budowę piątego parku logistycznego w Hiszpanii. Wartość inwestycji to ponad 25 mln euro.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas