Wsparcie pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, wojewódzkich, gminnych oraz powiatowych funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
– Wnioski do gminnego lub powiatowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w sprawie dofinansowania przedsięwzięć związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych można składać przez cały rok. Nie ma ograniczeń co do wysokości dotacji. Ze środków korzystać mogą wszyscy mieszkańcy Warszawy, niezależnie od lokalizacji obiektu posiadającego azbest – informuje Paweł Lisicki z Banku Ochrony Środowiska, który jest zaangażowany w projekt.
Program usuwania azbestu istnieje już od kilku lat, ale wciąż nie wiadomo, ile tej szkodliwej substancji zawierają budynki w Warszawie i województwie. Już plan gospodarki odpadami dla miasta na lata 2004 – 2011 zakładał, że do 2007 r. zostanie usuniętych około 20 proc. wyrobów zawierających azbest, a do 2011 r. – kolejnych 30 proc.
Przepisy ustawy – Prawo ochrony środowiska (art. 406 i 407) stworzyły miastu możliwość dotowania zadań związanych z likwidacją odpadów niebezpiecznych, w tym wyrobów zawierających azbest, ze środków gminnego lub powiatowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
Dotowanie obejmuje 100 proc. kosztów demontażu wyrobów azbestowych, pakowania, transportu i oddania na składowisko odpadów niebezpiecznych.