– Doprowadzenie do błysku wewnętrznych ścian szklanych w niedawno otwartym Cuprum Arena zajmuje półtora tygodnia, przy założeniu, że na zmianę pracują dwie pięcioosobowe ekipy alpinistyczne – mówi Michał Tur, kierownik marketingu w Cuprum Arena.
Coraz większe przeszklone biurowce oraz centra handlowe mają tysiące metrów kwadratowych elewacji, które wymagają czyszczenia. Na przykład w Cuprum Arena szklana fasada zachodnia ma 705 mkw. powierzchni, przestrzenna szklana fasada wewnętrzna 2500 mkw., a witryny sklepowe łącznie 5440 mkw.
To, ile czyszczenie będzie kosztować, zależy od wielkości mytych powierzchni, stopnia zabrudzenia i skali trudności.
– Największy wpływ na cenę ma stopień trudności oraz technologia czyszczenia. Cena ustalana jest w przeliczeniu na metr kwadratowy. Usługi są kosztowne – przyznaje Marta Olszewska, zastępca dyrektora operacyjno-technicznego w centrum handlowym Złote Tarasy. – Kopułę zewnętrzną myje się cztery razy w roku, a zewnętrzne elewacje w biurowcu dwa razy w roku. Kopułę i elementy konstrukcji czyścimy także od wewnątrz. Częściej myje się powierzchnie szklane, rzadziej stalowe lub pokrywane powłokami lakierniczymi.
[srodtytul]Zgodnie z instrukcją[/srodtytul]