Sprawdzili to analitycy portalu nieruchomości Dompress.pl. - Powszechną praktyką jest dziś harmonogram wpłat zgodny z postępem prac budowlanych - mówi Kamil Niedźwiedzki, analityk Dompress.pl. - Taką zasadę przyjęła np. firma Robyg.
Indywidualne ustalenia
Oscar Kazanelson, szef rady nadzorczej spółki Robyg deklaruje, że we wszystkich projektach firma stara się zaproponować formy finansowania dostosowane do potrzeb i możliwości klienta.
- Także Ronson nie ma obecnie w ofercie preferencyjnych systemów płatności, w których główną część wpłaty za lokal można dokonać dopiero po zakończeniu budowy - zauważa Kamil Niedźwiedzki. - Deweloper idzie jednak klientom na rękę - dodaje.
Analityk Dompress.pl cytuje Andrzeja Gutowskiego, dyrektora sprzedaży i marketingu w Ronson Development, który zapewnia, że harmonogramy wpłat stara się ustalać indywidualnie z nabywcami lokal.
- Autorskie programy z indywidualnymi harmonogramami płatności wprowadziła firma Wawel Service. Program „Wynajmij, potem kup" skierowany jest do klientów, którzy nie mają jeszcze wystarczającej zdolności kredytowej, ale chcieliby nabyć mieszkanie - mówi Kamil Niedźwiedzki.